Morgongåva från 60-talet

oktober 28, 2009

morgongava
Jag har suktat efter Wiwen Nilssons vackra smycken hur länge som helst.

På vår bröllopsdag lånade jag min mammas ärvda stavhalsband, som min mormor fick på sin födelsedag 1963. På morgonen efter den stora dagen fick jag mitt eget armband med tillhörande örhängen i morgongåva av den nyblivna mannen. Tack, finaste Herr K!

Gillar du också Wiwen Nilsson? I så fall är veckans tips att besöka Bukowskis fredagsauktion där inte mindre än nitton fina smycken auktioneras ut.

One Response to “Morgongåva från 60-talet”


  1. Hej!
    Jag trodde och hoppades att det var ett Wiwen som låg i lådan…Men stämpeln sa SBH och så var det med det! Men visst är designen läcker


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

