Kopierad inredning eller kopiera inredning?

september 21, 2007

WoodsI inlägget nedan gläds vi åt att ha fyndat en moon lamp-kopia. Jag tycker det är helt okej att någon gång då och då köpa kopior av kända designprylar, särskilt när de är läskigt dyra eller svåra att hitta i originalutförande. Nackdelen med moon lamp-kopian nedan är att gode vännen F äger en dylik Panton-replika. I mina föräldrars arbetsrum hänger dessutom en Luxus-pendel (återigen, se inlägg nedan).

Till en eventuell fondvägg i hallen har jag spanat in en tapet från Cole & Son, men den har figurerat i allt för många inredningsprogram och tidningar för att känns riktigt intressant.

För visst är det fantastiskt tråkigt att kopiera någon annans inredning till punkt och pricka? Kanske förhåller det sig så att jag accepterar kopior, men tycker att det är fel att kopiera. Om jag får bestämma plockar vi helt enkelt undan valda inredningsdetaljer när vi får besök.

2 Responses to “Kopierad inredning eller kopiera inredning?”

  1. Anna Says:

    Ni kan ju köpa kopian av den tapeten som även pryds med ugglor och annat och hittas på Åhlens… ;)

  2. Fröken J Says:

    Anna, jag har spanat in den, men sambon min verkar något tveksam. Själv är jag svag för ugglor, och tycker att den skulle passa perfekt.


Kommentera

