Färg utan funktion.

september 23, 2007

Om jag någon gång kommer mig för att sortera mina böcker, då hoppas jag resultatet blir ungefär såhär. Bild kommer från Domino.

7 Responses to “Färg utan funktion.”

  1. mamselamsen Says:

    Min bokhylla skulle nog bara bli beige och grå. Fattar inte vara alla beiga böcker kommer ifrån.

  2. Veronika Says:

    Snyggt. Men liksom mamselamsen tror jag inte min bokhylla skulle bli så färggrann. Mest vitt och svart och en del beiget.
    *vrider nacken ur led för att kunna se vilka färger mina böcker har*

  3. Lise Says:

    *ryyser*
    Bokstavsordning tack!

  4. Isan Says:

    Jag sorterade mina böcker efter färg, men min fd. flickvän (som är bibliotekarie) gnisslade tänder på grund av det. Intensivt. Undrar om hon inte läste en förbannelse över mig också? Ska man kanske gruppera sina böcker efter utgivningsår? ISBN-nummer? Begynnelsebnokstaven i tredje kapitlet? Många alternativ finns, men färgmatchning ÄR snyggt! (Och ja, jag skrev ”min fd. flickvän”.)

  5. Veronika Says:

    Bokstavsordning funkar ju bara om man bara har skönlitteratur. Själv har jag böckerna ämnesgrupperade. Men färg vore ju snyggt. Gäller bara att komma ihåg vilken färg boken man vill ha tag på har.

  6. Fröken J Says:

    Det ska ju inte förnekas att det är ganska inte-funktionellt med färgsortering. :)

  7. vardagslycka Says:

    Jag förtydligar. Skönlitteratur i bokstavsordning, ja ett måste. Övriga efter ”känsla” eller storlek :)


Kommentera

