Vårt tallrikslösa hushåll.

september 27, 2007

Så där ja, nu är vårt gamla Höganäsporslin traderat och iväg skickat, och vi står utan tallrikar. Vi är överens om att vårt nya porslin ska uppfylla kraven vitt och tidlöst, men har vi inte riktigt kunnat enas om vilken serie vi ska satsa på, än.

Vad tycker ni?

Uppifrån och ned; Arabia Arctica, Rörstrand Swedish Grace, Rosenthal Loft, Iittala Convito, Iittala Tema och Normann Copenhagen Familia Service.

vita_tallrikar_september1.gif

7 Responses to “Vårt tallrikslösa hushåll.”

  1. sophie Says:

    jag tycker färg. iallafall liiiite färg. det är så mycket roligare att äta då..

  2. Fröken J Says:

    Sophie, vi (eller mest jag kanske) är så trötta på färgade tallrikar, efter tio år med gröna och gula tallrikar från Höganäs. Det är därför det blir vitt nu.

  3. Agnetha Says:

    oj… jag var själv övertygad om att Arabia Arctica skulle flytta hem till vår nya villa, men nu när jag ser dina jämförande bilder är jag plötsligt inte lika säker… Hmm. svårt val, men de är fina allihop!

    (ja, det där hjälpte ju inte mycket…)

  4. tigern Says:

    rörstrand swedish grace!! Det finaste om man nu vill ha vitt. Elegant och verkligen tidlöst.

    Annars har jag högnäs hemma :) fast aqua, vossblå, cirrusgrå och veronagrönt.

  5. Lise Says:

    Swedish Grace har alltid varit en favorit :)


  6. Jag gillar Tematallrikarna, de skulle vi nog köpa om alla våra gamla tallrikar gick sönder… och vill ni ha färg sen nån gång kan ni ju alltid köpa Muminassietter.

  7. My Says:

    Det finns nog bara ett alternativ. Swedish grace. Allt vackrast!


Kommentera

