Är det en futon vi letar efter?

oktober 5, 2007

Mor min upplyste mig om att den typ av säng vi letar efter kallas plattformssäng och är en variant av den japanska futonen. Och gissa vad, när jag söker på Futon Platform Beds, hittar jag hur många snygga sängar som helst, från USA, England och Asien.

plattformssangar_071005.jpg

Bilder från Gowfb.com, Haiku design, West Elm, CB2, Design Within Reach och House to home.

4 Responses to “Är det en futon vi letar efter?”

  1. Malin Says:

    Vi letar efter en svart himmelssäng vi, inte helt olik den du har med på bild. Det finns en liknande på Room från Habitat (http://www.room.se/?contentpage=showproduct&kategoriid=401&id=225), men den finns bara i 160 cm men vi vill ha en som är 180 cm…

  2. Fröken J Says:

    Åh, vet precis vilken du menar, kikade på den senast jag var på Room, gillar den mycket. Vi vill helst ”ligga och trängas” på 140 cm, storleksbekymmer andra hållet alltså. :)


  3. […] i höstas var vi på jakt efter den perfekta sängen, helst av plattformsmodell. Nu har jag hittat den! På andra sidan Atlanten. Hur typisk är inte […]

  4. Danne Says:

    Allvarligt ska det vara så svårt att få tag på en sån där säng här i Svedala !?

    Ellos och några andra svenska har faktiskt tagit fram ett par modeller (som jag inte kan hitta)
    som är heeelt ok.

    Min tjejkompis har en och den är såå fin.


Kommentera

