Just Google it.

oktober 5, 2007

nike21.gif
Nikes gamla slogan från 90-talet kan nog, med fog, parafreras av Google såhär 15 år senare. Googla har blivit synonymt med att söka på internet och jag använder Googles tjänster för såväl e-post, kalender, kartor och chat som för dokumenthantering online. Trots det har jag inte blivit kompis med Google SketchUp. Programmet erbjuder en mängd användbara funktioner för den flitiga användaren, men jag vill bara plotta upp nya lyan och inreda den virtuellt. Finns det något alternativ till Google SketchUp, eller är världsdominansen lika total som Nike Airs under tidigt 90-tal? (Jodå, jag hade också ett par Airs, samma modell som Agassi bar när han vann Wimbledon -92.)

Det enda jag begär är ett enkelt och smidigt verktyg för att skissa upp en lägenhet och inreda den virtuellt. Jag vill kunna speca alla mått på såväl lägenhet som inredning. Någon som vet något gratis, eller nästan gratis, program för ändamålet, utöver Google SketchUp?

One Response to “Just Google it.”

  1. Fröken J Says:

    Här hittar du ett helt gäng dylika program: http://www.byggahus.se/bygga/valja_ritprogram.htm *puss*


Kommentera

