Bestick i fokus.

oktober 7, 2007

I brist på Genses Focus de Luxe köpte vi för ett tag sedan en uppsättning gamla bakelitbestick av varierande bruksskick på Tradera. En del var som nya, andra var riktigt trista och urblekta efter för många vändor i diskmaskinen.

Många förlorade budgivningar senare, vann vi tillslut 12 extra bestick ikväll, så nu kan vi med gott samvete kassera de gamla och urblekta besticken till förmån för nya, och förhoppningsvis något mindre urblekta, exemplar.

bakelit_bestick_0710.jpg

6 Responses to “Bestick i fokus.”

  1. My Says:

    Har haft tur att ärva farmors, tolv av kniv, gaffel, sked och teskedar.

  2. oily Says:

    Ett tips är att smörja de urblekta med tex olivolja…
    Jag har samma som på bilden ovan och det funkar på mina…

  3. Fröken J Says:

    Oliy, funkade det verkligen bra för dig? Jag tyckte inte det gjorde någon större skillnad när jag testade.

  4. Lise Says:

    Diskmaskin är big NoNo!
    Syrran fyndade ett gäng bestick på en loppis i somras. Lite nostalgi hemmavid efter att ha ätit med dem hos farmor i alla år :)

  5. Rasmus Says:

    Ett annat tips är att smörja in dem med samma medel som man tar på bilars lister för att göra dem svarta när de solblekts. Då blir de som nya. Har också polerat upp mina med en polerborse på borrmaskinen. Soft

  6. mattias Says:

    olja fungerade superbra för mig också!!!! dom blev som nya!


Kommentera

