Helgshopping på distans.

oktober 15, 2007

Eftersom vi hade tillgång bil igår, passade vi på att besöka de flesta möbeljättarna söder om stan. Resultatet var dock inte mycket att hänga i julgranen, eller möblera nya lägenheten med, och tillslut hamnade vi som vanligt på Ikea. Shoppa gjorde vi istället när vi kom hem, på internet, från Westgothia antik i Göteborg.

helg_shopping_071015.jpg

Det är alltid en chansning att köpa begagnade möbler osedda, men när vi hittade såväl sideboard som soffbord i ek från 60-talet, kunde vi inte låta bli att slå till. Funkar möblemanget inte hemma hos oss får vi väl helt enkelt kränga det på Blocket.

Edit: Det blev inget köp, Westgothia antik ”råkade” nämligen sälja möblerna vi reserverat till någon annan.

7 Responses to “Helgshopping på distans.”

  1. Ola Says:

    Snyggt! Och onekligen väldigt billigt, skulle inte varit helt uppåt väggarna att trycka dit en nolla till där…

  2. bo Says:

    Får man fråga vad ni betalade för skåpet (eller vad ni kallar det)? Jag har 8 stycken sådana hemma och kanske sitter jag på en guldgruva!?

  3. Hanna-Sofia Says:

    Exakt en sådan pallstege hade vi i mitt barndomshem. Kul att se den igen :-)

  4. Emma Says:

    Hej! Jag håller på att leta livet ur mig efter just en sån pallstege! Har ni någon aning om vart man kan få tag på en måntro?
    Väldigt tacksam för svar till ecoemma@gmail.com!
    Vänligen
    /Emma

  5. Fröken J Says:

    Emma: Vi fick tag i vår hemma hos svärföräldrarna. Håller med om att de inte är lätta att hitta. Tror jag såg en när jag var på loppisrunda i Vadstena för ett tag sedan, här i Sthlm lyser de med sin frånvaro. Lovar att maila om jag får span på någon!

  6. Bejjan Says:

    Hej
    Det finns en vit resp svart pallstege hos Bloominghome.
    http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=2154&grp=32913


Kommentera

