Uppåt väggarna.

november 18, 2007

Trots att vi, eller kanske mest jag, inte är så mycket för att hänga saker på väggarna, kommer vi nog att behöva ytterligare en tavla när vi flyttar till större. Vad tror ni om någon av de här?

posters_retro2.gif

Planscherna kommer från Twentytwentyone, Moderna museet, Keep Calm Gallery och Victoria and Albert Museum.

3 Responses to “Uppåt väggarna.”

  1. Christina Says:

    Jag har själv den där Keep calm-affischen, tycker den är grymt cool! Annars hade Andy Warhol-citatet också passat mig, jag gillar bilder… Alla var snygga! :)

  2. Ola Says:

    Nää, inga jätteroliga. Tycket mycket sådana här affisher är ”lite kul” men snabbat tenderar att bli sjukt tråkiga. Någonstans känner jag att den politiska korrektheten är för stor. Tyvärr kan jag inte riktigt svara på varför jag känner så.

    Fixa fram något oväntat. En Jag älskar att äga affisch från moderata ungdomsförbundet eller någon ting med kds, något äldre och något som idag i mångas ögon är politiskt inkorrekt. Det skulle jag gå i gång på. Något som får folk att haja till. Tänk antiabort eller något sånt som folk skulle kunna bli riktigt upprörda över.

  3. Mamselamsen Says:

    DU! När du kommer hem måste vi gå ner i källaren. Där har vi en stor tavla, som vi tycker är asful. Det är en litografi av en känd konstnär. Kommer du ihåg den som hängde i din och Camillas hall på Storgatan. En stiliserad bild av en man som spelar cello. Den gick i orange, beige och svart. Jag tror att du nu för tiden skulle gilla den…. och den är gratis!!!! :-D


Kommentera

