The early bird catches the worm.

december 4, 2007

sideboard071204.jpg

När Fröken J var i Thailand hade jag för avsikt att införskaffa ett löjligt snyggt sideboard som såldes på favoritsajten Lauritz. Tyvärr var jag lite för bakfull och glömde bort det. Några dagar senare missade jag ett identiskt skåp på Blocket.

Men våra drömmar om ett fint sideboard var inte färdigkrossade i och med det. I lördags ringde jag på ännu en Blocketannons (bilden till höger). Trots att jag var den förste som ringde och Herr B lovade att hålla det åt oss, såldes det innan jag hann ut på Ingarö. Betyder ”pax” och ”tjing” ingenting längre? Uppenbarligen inte. De flesta Blocketannonsör verkar paniskt rädda för att inte lyckas sälja prylarna de just blivit nedringda om.

Den sjusovande fågelns jakt på en mediamöbel fortsätter…

4 Responses to “The early bird catches the worm.”

  1. Herr K Says:

    I vanlig ordning kan man förstås hitta allt på ebay. Vad kostar frakten från London måntro? http://cgi.ebay.co.uk/Retro-SIDEBOARD-Teak%2FRosewood-DANISH-Eames-Era-1960s_W0QQitemZ160185953053QQcmdZViewItem

  2. Lisa Says:

    Ahhh, dom är sååå snygga!

  3. Martina Says:

    Riktigt snygga, brukar själv kolla efter det när jag är på loppis ”behöver” ett till ovanvåningen men alla jag sett är för långa men jag kommer hitta ett en dag =)

  4. Fredrik W Says:

    Synd att ni missade dem!


Kommentera

