Tidernas smaklösaste julklapp.

december 31, 2007

gokur_stor1.jpgVi har redan börjat fundera på olika handlingsalternativ.

1. Skänka bort det mot avhämtning på Blocket. Problem: Vi kommer aldrig bli av med det.

2. Ge bort det i trettioårspresent till någon med totalt smaklös inredningsstil. Problem: Vi känner inte så många, med fullt så dålig smak.

3. Spraya den orange, alternativt ”smakfullt” svart, och hänga upp den i vardagsrummet.

Vad skulle du ha gjort om du fick ett tokcerist gökgur i smäckig plast i julklapp?

Mamma och lillasyster, jag förstår att ni hade en underhållande dag på Åhlens när ni hittade den här till mig och Herr K. Hämden är ljuv, vi har redan börjat planera inför era kommande födelsedagar.

13 Responses to “Tidernas smaklösaste julklapp.”


  1. Aaaah! Jag har en kompis som totalt saknar smak, enligt mig. Allt i hans hem är rosa, lila och cerist. Han skulle ha älskat ert gökur! Vad vill ni ha för det? Vi brukar inte köpa julklappar åt varandra, men den här chansen vill jag inte missa =) Förutsatt att ni menar allvar med att göra er av med den.
    För övrigt hoppas jag att 2008 blir det bästa året i era liv – hittills.
    Gott nytt år!

  2. Lillasyster Says:

    Nu tycker jag att du later bitter!! =)

  3. akrogirl Says:

    Jag kan också ta den!! =)

  4. ida Says:

    Lämna tillbaka kanske? :)

  5. Annica Says:

    Skratt försök lämna tillbaka den är mitt tips också =)
    God fortsättning på det nya året!

  6. Lise Says:

    Hihi, min syster fick ett likadant fast i silverfärg när hon fyllde i december. Och jag har ännu inte sett den uppsatt någonstans hos henne.. :P (nej, det var inte av mig hon fick den)

  7. Mamselamsen Says:

    Hahaha…… jag vi hade en mycket underhållande stund på Åhlens, när vi bestämde att köpa detta dördsäckliga gökur till dig.

  8. Vera Says:

    Ha! Ha! Hur gick det?

  9. Zara Says:

    Jag har letat efter ett sådant gökur. Ni har inte möjligtvis kvar det?

  10. tiina Says:

    Du råkar inte sälja det fortfarande :) ? Har sökt ett länge!

  11. Karin Says:

    Cerist är ju hur stort som helst just nu, gökur är i alla inredningsbloggar och tillsammans är de alltså helt rätt, det kan inte bli mer inne än så. Din familj har en känsla för trend helt enkelt.


Kommentera

