Upsala Ekeby/Gefle, men vilken serie?

januari 6, 2008

dekor_gefle1.jpgUnder julledigheten besökte jag en rad antikhandlare i de småländska skogarna och kom över lite Upsala Ekeby/Gefle-porslin, en salladsskål och en såssnipa, för inga pengar alls. Såsnipan har jag lyckats identifiera som ”en Sparta”, skålen däremot, den hittar jag ingenting alls om, hur många timmar jag än tillbringar på Svensktporslin.net.

Någon som vet vad mönstret på min skål heter?

2 Responses to “Upsala Ekeby/Gefle, men vilken serie?”

  1. Benny Says:

    Hej!
    Dekoren heter ”Standard”, kolla in min kopp under Gefle-porslinskoppar modell EA.

    Det har tagit mig 2 år att hitta namnet, de flesta delar är bara märkta Gefle/Upsala-Ekeby…

    Ha det bra!
    Benny

  2. Fröken J Says:

    Benny: Tack! Trevlig sida du har förresten. :)


Kommentera

