Sprejmåla hela världen.

januari 7, 2008

spray_burk_stringgavlar.jpgInnan vi lämnade in, de så många gånger omskrivna, stringgavlarna för omlackering gjorde vi ett försök på egen hand, i föreningens lilla”verkstad”.

Och så enkelt det va, och så bra det blev, nästan inget rinn alls. Och inte minst, det var ju hur kul som helst att tillbringa kvällen i en källare som luktade starkt av lösningsmedel, jag fick ju måla! Plötsligt förstår jag hur alla grafittiklottrande kids som bara inte kan låta bli burken känner sig.

I morgon är det jag som går till Clas Ohlson och köper på mig ett gäng nya burkar. Frågan är bara vad jag ska ge mig på när gavlarna är klara?

4 Responses to “Sprejmåla hela världen.”

  1. Agnetha Says:

    Vi är ju inte lika effektiva som ni är, än så länge har vår husrenovering inte kommit längre än till planeringsstadiet. igår satt jag på jobbet och pratade om olika lasyrnyanser till träpanelen i gillestugan, varpå en kollga föreslog att vi skulle spraymåla väggarna ”för att det går fort!”. Många sprayburkar blir det… Nä, jag tror jag håller mig till roller för väggarna ändå. Annars vet jag ju nu var jag kan få tag i sprayburkar, och om jag bjuder på middag kanske du kommer och sprejar också! :oP

  2. Fröken J Says:

    Agnetha: Vi funderade faktiskt lite löst på att just spraymåla väggarna, men det krävde någon form av ”sprayapparat” och verkade lite klurigt, så vi skippade det. Men kan man det, så går det nog fort. :)

  3. Ola Says:

    Ska man börja ge sig på att spraya väggar är det ett tips att ha en airbrush maskin som matas av en kompressor för att få till det. Skitkul och effektivt, framför allt till att måla tak.
    Den som lyckas sparymåla en vägg jämn med burkfärg borde få väldigt många priser annars…=)

  4. Linnea Says:

    Ett tips: highlights.nu säljer sprayfärger som egentligen är avsedda för graffitimålning och liknande, men som funkar alldeles utmärkt på möbler och annat pyssel. Billigare! Kanske inte lika hög kvalitet såklart, men absolut möjligt att överväga om man vill köpa mycket färg :)
    Har snubblat in på er blogg några gånger och gillar det jag ser. :)


Kommentera

