Vinylsnyggt.

januari 7, 2008

maskros_beskard_vit_vinyl.jpgEgentligen tror jag inte vinyldekaler som väggdekoration är min grej. Alls. Men med tanke på att jag surfat runt på hur många webbutiker som helst den senaste veckan som saluför just vinyldekorationer så verkar de ändå ha någon sorts dragningskraft på mig.

Franska Acte Deco har en hel del vinylsnyggt. Jag gillar särskilt de stiliserade naturmotiven, inte minst maskrosen ”Fleur de pissenlit” som snart kommer att växa på en vägg hemma hos Fröken E.

En annan favorit är kraftledningen från Ferm Living, liksom de långskaftade blommorna samt ”kärleksfåglarna” från samma ställe. Samtliga finns hos Inreda.com.

ledningar_blommor_fagalr_vinyl_1.jpg
Hos Base 212 finns en hel del kul dekaler, däremot inte så många jag verkligen skulle vilja klistra upp på väggen där hemma. Om jag inte tänker ge utlopp för min katt-tant-sida vill säga, då finns det ett gäng alternativ att välja mellan. Vad sägs om sex fullstora katter placerade på strategiska ställen i lägenheten, tassavtryck över en hel vägg eller några galna katter på språng?

stickers_katter.jpg

Andra ställen med en del vinylsnyggt: Vinyl Wallart, Dot Blue, Urbis, Wall Concept, Form and function, Blik, Vinyl Craft Lettering, My First Room och Vimsa dekor.

2 Responses to “Vinylsnyggt.”


  1. […] Nyligen lanserade både Ikea och Alcro självhäftande väggdekorationer, i samma genre som dem jag tidigare bloggat om här. […]

  2. Atena Says:

    Skicka INTE efter från VIMSADEKOR. Jag har väntat i 10 veckor och får inga svar när man mailar. Läste inne på Familjeliv att det är många med mej som väntat förgäves


Kommentera

