Drömmen om den blomstrande balkongen.

januari 18, 2008

balkong_grill_vit.gif

Under våren ska vår gamla balkong renoveras, men sen ska här fixas. Jag tänker mig balkongen som en plats som fullständigt dignar av blommor, möblerad med några stolar och ett litet bord och så Bruce, balkonggrillen*. Undrar om den finns i Sverige, om inte får jag väl hanka mig fram på skoltyskan och beställa den härifrån.

För visst borde vi kunna grilla utan att störa grannarna när vi bor högst upp, närmast himlen?

bal_blommor.gif

Bilder: Flickr

2 Responses to “Drömmen om den blomstrande balkongen.”

  1. Annika Says:

    Jag ville ha en liknande grill på balkongen förra sommaren men..
    ”Att grilla på balkong inom stadsplanelagt område är i regel förbjudet av miljö- och hälsoskyddsskäl.
    En kolgrill är inte alls lämplig att använda på balkonger medan elgrillar är godtagbara.” Står det på Räddningsverkets hemsida.
    Så det fick bli en ful elgrill..

    P.S. Hittade din blogg för några dagar sedan och sträckläste hela, nu är det en av mina favoritbloggar!

  2. Mamselamsen Says:

    Nä, Ni får nog inte kolgrilla på balkongen, även om Ni bor högst upp.

    Nu är Ni nog väldigt avundsjuka på den elgrillen som jag köpte till pappa i julklapp… och som vi ska använda på balkongen i sommar. Inomhus har vi dock inte vågat prova än.


Kommentera

