Toktyra skärmar.

januari 23, 2008

lampa.jpgHur kan lampskärmar vara så hutlöst dyra? För att inte tala om skelett till lampskärmar som man klär om själv, de är ännu dyrare.

Vi är på jakt efter en lagom stor, 35-40 cm i både diameter och höjd, inte konformad skärm till en golvlampa. Ingen vi hittills har hittat har gått på mindre än 450 kronor, vilket känns lite saftigt, inte minst med tanke på att foten är ett Tradera-fynd i teak för under hundralappen.

Till fönsterlampan, också den från Tradera, hittade jag hur som helst en någon sliten skärm för fem kronor på Myrorna på lunchen. Så för den återstår ”bara” att få nytt tyg. För hur svårt kan det vara att klä om en lampskärm egentligen? Enkelt värre, hoppas jag åtminstonne.

5 Responses to “Toktyra skärmar.”

  1. Cornelia Says:

    Hej! Jag va oxå på jakt efter lampskärmar till mina 2 loppsi-fyndade lampfötter. Precis som du hittade jag bara flera hundra kronor dyra skärmar som dessutom inte va wow. Hittade heller ingen på IKEA som passade. Men på Bolagret därremot, där fanns det snygga o billiga. 49kr! Tror våra e ungefär i desn stl du e ute efter, de fanns i en mindre o en större. Om du inte har en butik i närheten har de en hemsida med webshop :-)

  2. Fröken J Says:

    Cornelia: Tack för tipset, ska kolla in där i eftermiddag. :)

  3. Zandra Says:

    Jag har länge letat efter bara själva stommen. Det måste ju finnas att köpa ngnstans.. för folk som vill pyssla ihop sina egna skärmar?
    Har inte hittat ngn hitills tyvärr bör tilläggas.

  4. Fröken J Says:

    Zandra: Det finns en affär på St Eriksgatan (möjligen Torsgatan), ungefär vid St Eriksplan, som jag säljer lampstommar och klär om lampor. Men det är inte tokbillig direkt. :)


  5. Hej, jag driver en lampstommeverkstad, kolla min hemsida http://www.lampmakaren.se så ska jag säkert kunna hjälpa er.
    Mvh Maria


Kommentera

