Dagens loppisfynd.

januari 26, 2008

Kön till Megaloppisen i Solnahallen var lång, sjukt lång. Och då var vi ändå där fyra minuter efter att dörrarna slagits upp. Många hade förmodligen bänkat sig redan i gryningen för att vara säkra på att komma in, och det var nog inte helt fel tänkt, med tanke på att vi var bland de sista som fick komma in, sen stängdes dörrarna och det var fullsatt.

Väl inne var det, inte helt oväntat, galet mycket folk, och ungefär lika mycket skräp till inte allt för låga priser. Trots det kom vi därifrån med, i våra ögon, några riktiga fynd. Total shoppingbudget 370 kr.

loppis_fynd_porslin_jan_b.gif

Från vänster uppifrån: Såssnipa från Rörstrand, ”Camilla”, dubbla uppläggningsfat från Rörstrand, ”Camilla”, gratängform från Upsala-Ekeby, ”Atos”, skål från Upsala-Ekeby, ”Atos”, vas från Upsala-Ekeby,”Sagina”.

3 Responses to “Dagens loppisfynd.”

  1. Eva Says:

    Vilka bra köp, gillar verkligen mönstret Camilla.
    Det måste jag kolla in lite mera när jag får tillfälle :)

  2. Weronica Says:

    Vilka fina fynd! Det är mitt första besök här på sidan. Jag kommer tillbaka. Ha en fin söndag!

  3. Mamselamsen Says:

    Jag tittar på grejorna och får en ”backflash” och jag blir fyra år igen. Det ska bli häftigt att få bli serverad middag med porslin från min barndom.

    När blir det? :-)


Kommentera

