Saga-snyggt.

januari 26, 2008

sagaform_prylar.gif
Jag vet inte riktigt vad det beror på, men så länge jag kan minnas har jag haft något emot Saga Form. Kanske har det sin upprinnelse i deras tidiga taco-serie, som typ är det mest smaklösa jag kan tänka mig. Och då är jag ändå ganska förtjust i tacos.

Hur som helst. Numera har de faktiskt en hel del pryttlar jag gillar, inte minst de tvådelade ljusstakarna, termomuggarna med landskapsmotiv och den kombinerade pastasleven och parmesanostrivaren.

Något vi verkligen behöver är däremot ett durkslag, men Saga Forms hopfällbara variant är tråkigt nog inte hälften så snyggt som originalet från Normann Copenhagen.

sagaform_prylar_durkslag.gif

One Response to “Saga-snyggt.”

  1. sparris Says:

    Vad skönt att det inte bara var jag som inte riktigt begripit grejen med Saga Form…har alltid tyckt det varit lite designens korplag över dem.


Kommentera

