Blodad tapet-tand.

februari 3, 2008

Medan Herr K är i Ålsten och lackar benen på våra fåtöljer, ligger jag i soffan och letar presumtiva sovrumstapeter. Efter gårdagens, tillslut ganska framgångsrika, tapetsering har jag fått blodad tand. Det finns ju så mycket snygga mönster, som skulle passa perfekt som fondväg bakom sängen.

Nåja, nu ska jag sy ännu en gardinlängd av surt sa räven-tyget. Mer tapetsering får nog vänta ett tag nu.

sovrumstapeter_080203.gif

Överst från vänster: Johanna Eks bladtapet, Binweed från Ferm, Linné från Borås tapeter, Woods från Cole & Son, färgglada blommor och djur och min favorit i mörkgrått och vitt.

3 Responses to “Blodad tapet-tand.”

  1. Mamselamsen Says:

    Med tanke på att Ert sovrumm är ett ”norrum”… (för det är det väl?), skulle jag nog välja en tapet med lite färg. Jag gillar den uppe till vänster. Den där nere kan kanske upplevas som gruvligt rörig på en hel vägg.

  2. Fröken J Says:

    Mamselamsen: Det ligger i söder. Men vi ska nog inte tapetsera alls just nu. :)


  3. […] Men när tid finns, då tänker jag mig köket i Oregano och väggen bakom sovrummet i någon av dessa tapeter. Om jag inte springer på någon höstnyhet som passar bättre vill […]


Kommentera

