Tidningar och ruinromantik.

februari 4, 2008

allt_i_hemmet_ikea.gif
Egentligen drömmer jag om att sitta och bläddra i en Ikea-katalog från slutet av 50-talet. Men de blir ju så galet dyraTradera. Istället får jag nöja mig med att tokshoppa Allt i hemmet från samma årtionde istället. Nästan lika kul, inte så fasligt dyrt.

Och som jag längtar efter mitt paket med riktigt gamla tidningar, det är nästan så jag kan förstå att lillasyster C tycker att jag är lite galen.

5 Responses to “Tidningar och ruinromantik.”

  1. Eva Says:

    vilken smart idé att köpa sådana tidningar. Jag har en bok som jag gillar, det är Modern Retro, den bläddrar jag i för inspiration.

  2. Mamselamsen Says:

    Jag har en hel hög med veckotidningar från 40-talet… typ Hemmets journal och så. Vill du ha dem?

  3. Fröken J Says:

    Eva: Modern Retro gillar jag mycket, vi har också den. :)

  4. Fröken J Says:

    Mamselamsen: Det vill jag såklart!

  5. Mamselamsen Says:

    Vi tar med dem nästa gång vi kommer upp. Kanske snart… har funderat på att åka till Riga.


Kommentera

