Nygamla ha-begär.

februari 5, 2008

stripe_johansfors_bild.gif

Bengt Orups Strikt från smålandska Johansfors* skulle inte vara helt fel som drinkglas, om de bara inte vore så galet dyra nu för tiden vill säga. Tänk när min mamma jag var liten och glasen fungerade som saftglas till vardags. Vilka tider!

* Som faktiskt bara ligger någon mil från samhället jag är uppvuxen i.

2 Responses to “Nygamla ha-begär.”

  1. Mamselamsen Says:

    Inte när JAG var liten…. utan när NI var små. Jag tror ta mig sjuttsingen att ni även lekte med dem i sandlådan.


  2. Ja, de är riktigt härliga. De kanske kommer i nyproduktion så att de blir lite billigare snart.


Kommentera

