Borde jag satsa på plastblommor?

februari 29, 2008

vad_va_det_jag_sa.gif

Nämner inga namn, men någon i hushållet har tydligen ganska svårt att hålla sig borta från svärmorstungorna i biblioteket. Och detta trots att jag preparerat dem rikligt med cayennepeppar.

8 Responses to “Borde jag satsa på plastblommor?”

  1. Sandra Says:

    Är det en kisse som har varit i farten? Hihi den kanske såg cayennepepparen som en god krydda till festmåltiden? Ha en härlig helg, kram Sandra

  2. Jo Says:

    Åh, har samma problem här hemma, fast just svärmorstungan har faktiskt fått vara ifred, peppar, peppar!
    Jag hittade er blogg först idag och inser att om inte chefen ska skälla på mig får jag nog sluta läsa nu.. ;) Väldigt fin blogg och många fina inredningsdetaljer! Jag är själv ohälsosamt förstjust i 50- och 60-tal! :D

  3. Malin Says:

    Men Karl, låt bli blommorna!

  4. Hanna Says:

    Det där känner jag igen, de enda växter som vår katt inte äter på är gullrankor och pelargonier. Tur att de är fina tycker jag!

  5. Mamselamsen Says:

    Jag säger som Malin: ”Karl…. låt bli blommorna!”

  6. Lotta K Says:

    Prova att gnida med apelsinskal. Det brukar funka på elsladdar (som en del också gillar att tugga på).

    Fin blogg och fina saker! Radhuset är fantastiskt.

  7. Karin Says:

    Jessica… sluta skylla ifrån dig på dina medboende och erkänn dina skamliga begär… ;o)


  8. […] Bloggen Moderncat skriver att svärmorstungan är en av få kattvänliga växter. Men eller hur, Fröken S tycker precis tvärt om. […]


Kommentera

