Trollull och cigarrer.

mars 3, 2008

trollull.gifVärmefläckarna på matbordet vägrar ge med sig, även om de främst syns i direkt solljus. Men jag ger mig inte. Ikväll ska jag gnida som en galning med askan från gårdagens cigarrpromenad och, om inte det hjälper, ge mig på bordet med superfin trollull och en ny typ av ringborttagare från Lakeone.

Önska mig lycka till!

Edit 080304:
Moster Tina berättade att trollull, som förövrigt har en dedikerad webbsida, är superfin stålull utan tvål eller olja. Så nu vet ni med.

12 Responses to “Trollull och cigarrer.”

  1. Mamselamsen Says:

    Öh…. lycka till! Men det är ju klart… går det åt pepparn, så har du ju ett likadant bord till…juh. :-)

  2. Sandra Says:

    Lycka till och berätta gärna hur det gick. Kram!

  3. Fröken J Says:

    Mamselamsen: Det andra bordet är rätt solblekt på vissa ställen, dumt såklart! :)

  4. Jo Says:

    Lycka till! :) Glöm inte att berätta om resultatet här sedan, så att vi andra med fläckar kan få en hint om vad som funkar! ;)

  5. Jo Says:

    En fråga: När ni grejade med era Stringgavlar, slipade ni mycket på dem innan ni spraymålade? Vad hade ni för sprayfärg? Jag har egna Stringhyllor som behöver lite kärlek… :)

  6. Fröken J Says:

    Jo: Vi slipade nästan inte alls och målade med svart sprayfärg från Clas Olsson.

  7. Jo Says:

    Tack! :) Sambon var lite tveksam, men nu kanske han lyssnar på mig när han ser era fina! :)

  8. Karin Says:

    Vad skiljer Trollull från Stålull? (Namnet?) Å, vad jag längtar… snart är det ju fredag.

  9. Agnetha Says:

    Oh, lycka till! Hoppas att det funkade!

  10. Moster Tina Says:

    Trollull innehåller ingen tvål etc. och kan köpas mycket tunn/fin.
    /Mostern

  11. fanny Says:

    Jo då:) det är en länk om du håller pilen över ”här har ni lägenheten” då kommer du in på en sida och där kan man välja ”fler bilder” :) så ser du! kram och tack :)

  12. Lotta K Says:

    For what it’s worth: Jag tror inte man behöver röka cigarrer aktivt, sas. Man kan lägga dem på ett fat så röker de sig själva. Om man har balkong tex.


Kommentera

