Vad vet du om dansk form?

mars 19, 2008

margrethe_gron.jpgSjälv vet jag uppenbarligen en hel del, även om det är lätt att blanda ihop de danska design-herrarna. 8 av 9 rätt är inte fy skam, om jag får säga det själv. Och det får jag ju såklart.

Min felgissning gällde för övrigt vem som, tilsammans med Sigvard Bernadotte, formgivit Margrethe-skålen. Men det var det å andra sidan bara 18% av de som svarat på frågorna som hade koll på. Vet du det?

Gör Expressens danskdesigntest här

2 Responses to “Vad vet du om dansk form?”

  1. Karolina Says:

    Jag hade precis samma resultat:)

  2. malin Says:

    Hade precis samma resultat, med samma fel!


Kommentera

