Världens bästa medlemskap?

mars 19, 2008

card_red_moderna.jpgMed tanke på att jag springer en del på museum, tror jag att mitt medlemskap i Moderna museets-vänner kan bli årets bästa investering. För 250 kronor* (om man som jag är under 30) får man fritt inträde till alla utställningar på Moderna Museet, Arkitekturmuseet, Nationalmuseum, Bonniers Konsthall, Gripsholms Slottssamling, Magasin 3, Färgfabriken och Erik Höglund Samlingen samt Thielska galleriet. Och massor av andra trevliga förmåner som rabatt i både restaurangen och butiken på Moderna, inbjudningar till förhandsvisningar och access till Modernas tisdagsklubb.

Jädrar i min låda, redan i år har jag bränt en bit över 200 kronor på dessa ställen. Tack Herr O för det utomordentliga tipset!

* För 9 800 kronor kan man dessutom teckna sig för ”ständigt medlemskap”. Kanske vore något att önska sig i 30-årspresent.

Edit 080318 21.18

Entrépriserna på respektive ställe:
Moderna 80 kr
Arkitektmuseet 50 kr
Nationalmuseum 100 kr
Bonniers konsthall 40 kr
Gripsholms slott 70 kr
Magasin 3 40 kr
Thielska Galleriet 50 kr

På Erik Höglund-samligen och Färgfabriken är entrépriset oklart. Tror man kan gå in där gratis allt som oftast.

2 Responses to “Världens bästa medlemskap?”

  1. Tusset Says:

    Det låter ju jättebra! Det är som du säger synd att man inte fick reda på detta tidigare… då hade jag sparat en del pengar..

  2. emeli Says:

    Jag var medlem under min tid i Stockholm, superduper. Inte bra sparar man pengar; dessutom kan man upptäcka konstnärer vars utställningar man kanske annars dragit sig för att betala inträde för.


Kommentera

