Hemma hos oss: Köket.

mars 20, 2008

koket_080320.jpg

Jag tror att Herr K håller med mig om att det var köket som gjorde att vi bestämde oss för att ta vårat pick och pack och flytta söder om Söder, från innerstan och vår lilla 1 1/2:a strax intill Reimersholme.

Köket är platsbyggt med funkiskänsla, falsade luckor och öppna hyllplan. Inte helt praktiskt alla gånger, men alldeles alldeles underbart.

10 Responses to “Hemma hos oss: Köket.”

  1. spenatmamman Says:

    Jättesnyggt verkligen! Nu fick jag lite köksinspiration, jag hade gått rakt in i väggen gällande det. Och min vägg är prydd med kakel med matmotiv på ena väggen och strukturtaptet på andra, så då inser ju vem som helst hur illa det är :-). Glad påsk!

  2. anette Says:

    Supersnyggt! Fiffigt det där med lådorna innanför luckan :). Perfekt blandning av stilar.

  3. Anna Says:

    Riktigt fint! Vårt kök är för nytt för att göras om, men jag skulle gärna vilja. Jag och björkluckorna är inte vänner…
    Glad påsk! /Anna


  4. Väldigt snyggt och stilrent kök! Ha en mysig påsk. Kram Karin

  5. Jo Says:

    Jag håller med, öppna hyllor är jättefint, men känns opraktiskt. Får ni inte massa katthår på sakerna? (jag fattar ju att missen inte får vara just DÄR, men katthår har ju en förmåga att flyga runt..).
    Oavsett: Ert kök ser helcharmigt ut och jag blev lite förvånad när jag såg att ni bor i en 1 1/2.. Det ser mkt större och luftigare ut på era foton! Glad påsk Btw! :)


  6. Förstår att köket var en bidragande faktor till flytten, så fint.

    Hur stor är er lägenhet egentligen, den ser ut att vara ungefär som våra 65. Fast vi har ju klämt in våra tjejer i det som ni kallar bibliotek.


  7. […] linoliumgolven med polishborttagning och jag ligger i soffan och funderar på om vi ska byta ut ekskivan i köket mot något helt annat. Trots att den inte har många år på nacken, börjar träet se riktigt […]

  8. SB Says:

    Åh vad fint kök! Riktigt modern känsla, men ändå sådär hemtrevligt…

  9. Tusset Says:

    Verkligen snyggt!!


  10. […] här-vill-jag-bo-känsla helt baserat på… ett trappräcke. Eller en öppen spis. Eller ett kök. Posted by Fröken J Filed in Detaljer Tags: 50-tal, drömhus, drömkåken, funkis, original […]


Kommentera

