Billigt bubbelvatten.

mars 24, 2008

laskmaskinens_atertag.jpg
Läskmaskinens* återtåg kan knappast ha gått någon obemärkt förbi. Till och med mina föräldrar har numera ett exemplar av maskinen jag bara kunde drömma om som barn. Men hemma hos oss har vi ingen, inte än, men förhoppningsvis snart. Och då blir det nog billighetsvarianten i vitt från Tretti.se, eftersom varken jag eller Herr K är så särskilt mycket för rostfria prylar i köket.

* Idag finns modeller från både Sodastream och AGA, den ena mer pingvinartad än den andra. Maskinen längst till höger är Kenwoods original från 1978. Den gillar jag, maskinens kantiga yttre till trots.

4 Responses to “Billigt bubbelvatten.”

  1. Jo Says:

    Av någon anledning gillar jag de gamla flaskorna bäst.. Jag tycker att de är snygga på sitt sätt. De är kanske inte så praktiska, men jag skulle nog ändå vilja ha dem. Men det blir nog en från trettio för vår del också…

  2. anette Says:

    Vi har ”billighetsvarianten” och den fungerar ypperligt. Nostalgikänsla med den gamla varianten, en kompis hade en sån men vi fick aldrig någon :).

  3. Karin Says:

    Jag älskar min! :o)

  4. Mamselamsen Says:

    Som sagt…vår Sodastreamer är kanon. En patron för 85:- fick bytas idag. Men så har den räckt sedan jul.


Kommentera

