Virrvarr i köket.

mars 24, 2008

virrvarrmonster_brada.jpgSnön vräker ned utanför fönstret, Herr K bearbetar linoliumgolven med polishborttagning och jag ligger i soffan och funderar på om vi ska byta ut ekskivan i köket mot något helt annat. Trots att den inte har många år på nacken, börjar träet se riktigt trist ut. Och då slipar och oljar jag ändå in skivan flera gånger i månaden. Vi har kikat på granit och betong, men när det kommer till krita tror jag ändå att en perstorpskiva med antracitgrått virrvarrmönster skulle passa bäst hemma hos oss.

Kitchenbloom har en riktigt fin virrvarrskiva i sitt kök. Och om det dessutom är möjligt att få kantlisten i virrvarrmönster istället för ek, är saken klar. Frågan är bara hur enkelt det är att byta den nuvarande ekskivan i tre delar mot en laminatskiva i så få delar som möjligt, utan att sabba kaklet på väggarna runt omkring.

2 Responses to “Virrvarr i köket.”

  1. Jo Says:

    Åh, Virrvarr! :) I varje tvättstuga jag har ”haft” har det funnits en arbetsbänk med virrvarr och jag brukar fundera på hur många som skulle sakna just den bänken… Förmodligen rätt många, så jag har låtit dem stå kvar ;)
    Det är ett ruggigt snyggt mönster, så jag förstår att ni suktar efter en sådan bänkskiva!

  2. Hanna Says:

    Jag är en av smygarna, som inte ens skrev nåt när ni skrev o frågade vilka som läste er blogg (fyy) men nu kan jag inte hålla mig från att kommentera.

    Det är ju en superbra idé ni fått, vi gjorde samma sak i vårt vita 50-talskök för några månader sen och det gick hur lätt som helst o blev superfint!

    Det finns bänkskivor med virrvarr även på kanterna, och inte nog med det, man kan få vilken höjd och form som helst på dom! Vi beställde vår från Beijer här i Uppsala, men det går nog från vilken byggfirma som helst. Billigare än anat var det också!

    Tack för finaste bloggen!


Kommentera

