Boktoka på tre trappor.

mars 25, 2008

myran_boken_0803251.jpg

I årets påskägg hittade jag och Herr K, förutom godis, även Vespan, Myran, Chanel No 5 : historien bakom 30 designklassiker. En trevlig liten bok om enkla bruksföremål som Kobran och trendiga designklassiker som Myran-stolen och Bruno Mathssons Superellips.

Under 2007 beställde jag, på tal om böcker, 27 bokpaket från Bokus och 14 från Adlibris, summasumarum 94 böcker. Det är inte konstigt att mina bokhyllor bågnar. Men så är jag också 78 % boknörd, enligt Barnens bokklubbs högst vetenskapliga boknördstest. Hur många procent är du?

7 Responses to “Boktoka på tre trappor.”

  1. Tusset Says:

    Hmm… jag blev pinsamt nog (?) 91% boknörd, men 94 inköpta böcker slår jag inte på långa vägar (men det beror nog mycket på att jag tänker på förestående flytt och att jag måste bära en massa kartonger..)

  2. Fröken J Says:

    Tusset: 91% är ju imponerande värre. :) När bär flytten av?

  3. SB Says:

    Tack för tipset om det roliga testet. Ligger i bakvattnet på er andra då jag endast är 57% nörd.

  4. Tusset Says:

    20 maj, så det är ett tag kvar, fast inte om man tänker på att vi har väntat på den i 2 år..

  5. Gustaf Olsson Says:

    Hej!
    Jag jobbar som journalist och har mejlat dig angående en intervju! Kolla gmailen!
    /Gustaf

  6. Sanna Says:

    Hej!
    Vilken fin blogg och vad kul att se att det finns fler som inte får plats med sina böcker :) Har ni delat av köket för att få plats med biblioteket?
    /Sanna

  7. Fröken J Says:

    Sanna: Köket består hos oss av kök och matrum, vanlig 50-talsplanlösning känns det som. Vi gjort matrummet till bibliotekt och flyttat ut matbordet i vardagsrummet. :)


Kommentera

