Inte bara böcker.

mars 28, 2008

tidningar_i_mitt_liv.jpgJag läser inte bara mängder av böcker, utan är även småtokig i allehanda tidningar. Danska inredningsmagasin som Bo Bedre och Bolig eller gamla Allt i hemmet från 50-talet, letar man tre trappor upp kan man hitta det mesta i tidningsväg.

Ett tag damp det ned galet många tidningar på hallmattan, samtidigt som jag jobbade på ett förlag som gav tillgång till ytterligare kanske 10-15 titlar varje månaden. Det senaste året har jag emellertid försökt minimera antalet prenumerationer. Tio, tolv, ibland tjugo, tidningar varje månad hinns liksom inte med, hur gärna jag än skulle vilja.

Herr K suktar efter The Economist, medan jag siktar in mig på inredning och gamla prylar genom tidningar som Family Living, Allt i hemmet och Antikvärlden. Vilka tidningar trillar in genom brevinkastet hemma hos dig?

12 Responses to “Inte bara böcker.”

  1. Weronica Says:

    Alldeles, alldeles för många tidningar :-) Jag prenumererar på flertalet av de svenska inredningstidningarna. Sköna Hem och Elle Interiör är favoriterna, men det är många fler som dimper ned på hallmattan. Beroende? Yes box :-)

  2. SB Says:

    Instämmer med föregående talare… Allt i hemmet, Elle interiör, Sköna Hem, Wallpaper… Har just upptäckt svd.ses bidrag till inredningshysterin som inte är helt tokig. Visserligen nätbaserat, men ändå! Och till alla inredningsmagasin så tillkommer ju morgontidningen och jobbrelaterade tidningar… :)

  3. Malin Says:

    Jag har fullt sjå med att försöka hinna med åtminstone hela förstadelen på DN varje dag nu för tiden. Det går inte att läsa något på papper med lilla E inom räckhåll nu för tiden om jag inte vill att det skall bli fina remsor av allt… *ler*

  4. Eva Says:

    just nu är det inga prenumerationer, men jag köper alldeles för många lösnummer. Det brukar bli Plaza, Elle interiör och Sköna Hem. Gillar också Residence. Måste kolla in Bolig och Bo Bedre, som du tipsade om.

  5. Mamselamsen Says:

    Östra Småland… och knappt jag läser den.

  6. Anna Says:

    Jag lägger in din blogg som en länk hos mig. Hoppas det är OK!

  7. Karolina Says:

    Utöver diverse redan nämnda inredningstidningar så prenumererar vi på fantastiska Galago. Och tidigare genom åren har vi även haft Darling, Pop, Sonic, Elle, Arbetaren, Damernas Värld, Bibel, Bang..

  8. Fröken J Says:

    Karolina: Darling och Bibel gillade jag med, synda att de inte finns kvar längre. :)

  9. Fröken J Says:

    Anna: Klart det är!

  10. Ola Says:

    Turligt nog har jag ju ett jobb som ger mig mer eller mindre obegränsad tillgång till det mesta i magasinsväg i Sverige. Det enda som dimper ner här hemma är Plaza, trots att jag även får den till jobbet. Senaste tillskottet dit är Forum Aid som är ruggigt bra!

    Jag skrattar även lika gott åt varje nummer av Gods & Gårdar. Ju dyrare desto fulare säger jag bara…

  11. åsa Says:

    Family living, Mama och Damernas Värld :)

  12. Lisa Says:

    Jag prenumerarade förra året på AIH, Drömhem och Trädgård och Lantliv, vilket jag gjort i flera, flera år. MEN mitt nyårslöfte var att jag inte skulle läsa en endaste inredningstidning på ett år, inräknat kvällstidningarnas hembilagor, och hittills så har det gått bra. Kors i taket, säkert för att jag får det behovet tillgodosett av alla härliga inredningsbloggar, skulle jag tro!


Kommentera

