String a lá Tomado Holland.

april 1, 2008

Är inte Hollands hyllserie sjukt lik Nisse Strinning dito, bara lite färggladare och i metall istället för teak*. Undrar vem som inspirerades av vem?

tomadohollandstringhylla.jpg

*Även om jag skymtar en teakhylla på de övre bilderna.

Edit 20:20
Hittade även en Tomado-hylla enbart i teak. Men jag föredrar nog ändå den svenska string-klassikern.

tomado_teak_080401.jpg

11 Responses to “String a lá Tomado Holland.”

  1. SB Says:

    Extremt lika, va? Är dessa formgivna nyligen? Måste säga att jag gillar de i mer ”dämpade” färger bättre. Alltså Strinnings version…

  2. Ola Says:

    Fasiken, du snor allt mitt bloggvirke! Jag borde starta en egen blogg…=)

  3. Fröken J Says:

    SB: Tror de är från 60-talet någongång. :)

  4. malla Says:

    luktar produktstöld lång väg – frågan var vem som var först då! :)

  5. Lisa Says:

    Strinning var först, hans ritades i slutet av 40-talet och Hollands på 50-talet. Jag gillar Strinnings bäst, det blev för plottringt med olika färger. Men en och samma färg tex. äppelgrön på hyllplanen skulle vara fint.

  6. Jo Says:

    Jag håller på Nisse! :)

  7. Malena Says:

    Hej,
    Jag är en av alla era läsare som inte gett mig till känna. Trots uppmaningen för några inlägg sedan… Bättre sent än aldrig väl??!
    Er blogg är supertrevlig och ert hem verkar likaså. Ni inspirerar med era loppisfynd och bilder från hur ni har det hemma! Mer sånt!

    Nu ska jag göra en fräck sak… Ni sålde ju för längesedan massor med olika stringdelar (apropå detta inlägget) och jag undrar, helt fräckt, om ni har någon svart gavel kvar? Om ni har det och pallar så hör gärna av er till mig.

    Tack på förhand!
    /Malena som bokmärkt er blogg och som tänker fortsätta läsa även om ni inte hört av er

  8. Fröken J Says:

    Malena: Tror inte vi har någon gavel kvar alls, men om jag hittar någon så ska jag tänka på dig. Är det bara en enstaka gavel du är ute efter?

  9. jöngq Says:

    Köpte ett tomadosystem för ett tag sedan. Fördelen med denna är absolut ”skrivbordet” (se längst ned på översta bilderna) som besparar mig en massa plats i min trångbodda lya. Dessutom tycker jag hyllan är riktigt snygg..

  10. jöngq Says:

    Btw, vart hittade du dessa tomadohyllor och hur mycket kostar/kostade dem?

  11. Fröken J Says:

    Jöngq: Hittade bara bilderna, utan pris, i nån tysk (tror jag) antikbutik på nätet.


Kommentera

