Wanjas har vuxit till sig.

maj 29, 2008

Den yttepyttiga butiken Wanjas vardagsrum i Hornstull som jag bloggade om redan i september, har vuxit till sig och huserar numera på Bergsundsgatan 21, i lokaler som jämför med tidigare är riktigt rymliga.

Trots att våren har gått i fugaskålens tecken lyckades jag avhålla mig från att komplettera samlingen när jag besökte butiken senast. Och detta trots att de har hur många fina, färgglada skålar som helst.

Skålar som bara stod där och väntade på att få följa med hem.

10 Responses to “Wanjas har vuxit till sig.”

  1. Jo Says:

    DET är vad jag kallar karaktär! :D Du får visa din samling någon dag!

  2. Fröken J Says:

    Jo: Lovar, det ska jag göra! Och några av skålarna ser du i varandra på bilden. :-)

  3. SB Says:

    Du är tillbaka! Jag började misströsta… ;)

  4. Mia Says:

    Snygg blogg!
    Har inte varit på Wanjas än, måste nog dra med mig sambon dit nästa helg.

  5. Tusset Says:

    Längtar efter att kartongerna är uppackade så att jag kan börja fylla hemmet med småsaker jag vill ha…

  6. Jo Says:

    Jag får erkänna att jag löpte amok på Tradera häromdagen, så nu är du fri från fuga-konkurrens där ett tag framöver…. ;-)
    Ha det gott i sommarsolen!

  7. Fröken J Says:

    Jo: Jag tror även vi har förköpt oss där för ett tag framöver. Herr K har till och med lyckas bjuda hem några skålar som mest liknar en fugadockservis. Sjukt små, men finfina skålar. :)

  8. Jo Says:

    :) Jag med! De är dock bra till flingsalt på bordet! Fast jag undrar vad de var till fr början?

  9. Wanja Says:

    Halloj! Kul att återigen bli omnämnd :) De små Fugaskålarna ni talar om finns även i min butik, i blått! Jag kan tänka mig att de funkar bra till små tillbehör typ tapenade o dyl.
    Jag vill passa på att hälsa alla nya och gamla kunder välkomna till nya butiken! Öppettiderna är numera förlagda till onsdag 15-20, fredag 15-20 samt lördag & söndag 12-18. Vi ses :)
    MVH
    Wanja, Wanjas Vardagsrum

  10. Elin Says:

    ååh, Fuga är en av mina favoriter!


Kommentera

