Etsys svenska motsvarighet.

juni 11, 2008

För ett tag sedan, mitt under bloggtorkan, fick min amerikanska favorittbutik Etsy.com sin svenska motsvarighet i Signerat.se. Jag gillar idén med handgjorda prylar av oetablerade formgivare/hantverkare. Utbutet hos Signerat.se är än så länge inte så stort, 32 säljare och omkring 500 prylar från starten. Gissningsvis det dubbla, om inte mer, i dagsläget.

Signerat.se har även en blogg, för dig som vill hålla koll på vad som händer på sajten/i butiken. Dessutom är butiken grafiskt tilltalande och frakten är gratis, många bra saker på en och samma gång.

Några favoriter: Ljuslykta i bomull med arbetat tryck av en kandelaber, tapeten Birch, en röd, praktisk stjälkfördelare, frukostbrickan Femina Trollan, svartvitt glasfat med optiskt mönster och en ursöt tussilagomugg

3 Responses to “Etsys svenska motsvarighet.”

  1. Mia Says:

    Vilka bra tips på nätbutiker du ger – måste kollas upp! Både denna och den japanska…Får vi se om jag kan tyda nåt, annars har jag en bästis i Tokyo. :)

    Kram Mia

  2. Lisa Says:

    Tussilagomuggen var verkligen ljuvlig!


Kommentera

