Underbara glashus.

juli 2, 2008

Redan i morgon åker jag nedåt de Småländska skogarna för några dagars minisemester i väntan på vår treveckorssemester i slutet av juli.

Helgen begivenheter utgörs, förutom av Frökens Johannas bebis som borde komma till världen vilken dag som helst, av bonnauktion i Örsjö på söndag och antikshopping hos 60-talet och Hatterians pinaler i Lessebo på fredag. På lördag gissar jag på att det blir en runda till Kosta Outlet, som jag inte är särskilt imponerad av, men ändå inte kan låta bli att återvända till.

Kosta i sig är å andra sidan alltid värt ett besök tack vare Bruno Mathssons underbara glashus som efter år av förfall återställdes till nära nog ursprungligt skick under förra året. Och gillar man älgar med än form, finns även en älgpark i närheten av samhället.

Edit 080702, 22:17
In my house har besökt Hatterians pinaler, det verkar lovande!

 

6 Responses to “Underbara glashus.”

  1. Jo Says:

    Är det alltså Du frk J som ska få bebis eller en annan frk J? :) Hoppas att du får en trevlig minisemester!

  2. Fröken J Says:

    Jo: Annan Fröken J, borde kanske förtydligas. :)

  3. Mia Says:

    Nu ska jag själv över Atlanten! Wiieee! Några tips på bra butiker i L.A?

    Kram Mia

  4. Fröken J Says:

    Mia: Längs Melrose Ave finns en hel del härliga vitagebutiker, mer kläder än inredning dock. Trots att jag har varit en del i LA har jag inga riktigt bra på loppisar/antiker på lager, men kolla runt på Yelp (http://www.yelp.com/c/la/antiques), där finns tips på det mesta du kan tänkas leta efter :)

  5. hallakulle Says:

    Min mamma pratar sig varm om Hatterian varje gång jag är hemma i Småland. Men än har jag inte fått följa med på besök. Ser fram emot din recension!

  6. Mamselamsen Says:

    Mia: Längs med gatan La Brea, som startar vid Hollywood boulevard finns MASSOR med inredningsaffärer.


Kommentera

