Ishinkar som ögongodis.

juli 7, 2008

Jag är helt på det klara med att man inte behöver mer än en ishink. De flesta skulle nog till och med hävda att man inte behöver någon ishink alls, men där tar de fel. Utan ishink, ingen riktig drinkfest.

Vi har vår söta Is-sissi, som Herr K fick i trettioårspresent, men det får också räcka. Sven Palmqvists och Bengt Orups hinkar är och förblir smaskigt ögongodis.

9 Responses to “Ishinkar som ögongodis.”

  1. Jo Says:

    Hear, hear! :) Klart man ska ha en ishink! En Fuga-ishink är just vad jag är ute efter nu när jag inte kan motivera köp av fler Fugaskålar… :)

  2. Fröken J Says:

    Jo: En fugaishink är ju ingen skål, det hörs ju på namnet ”hink”. Finn två på Tradera just nu som går ut i dagarna, dock ingen turkosblå. :)

  3. malla Says:

    hmmm, jag har tre…. en i plast och två glas – men de behövde räddas från loppishörnen de stod i!! :D

  4. Mamselamsen Says:

    Hohoho…. jag har ju ett gäng här hemma…. fast du ville ju inte ha några av dem. :-)

  5. Fröken J Says:

    Mamselamsen: Ni har väl inga ishinkar, vilka då?

  6. Mamselamsen Says:

    Men kära nån… de står ju i ”jättebokhyllan” i gästrummet. Och sen tror jag att det står i skåpen längst ner. Du får ta och rota runt ordentligt när du kommer hem nästa gång.

  7. Jo Says:

    Haha, jag önskar att jag hade en mamselamsen som erbjöd mig en massa saker på min blogg! :D

    Jag får kolla in Traderas ishinkar, helt klart, tack för tipset!

  8. Broarne Says:

    Jeez… törs man fråga var han hittar de där hinkarna?

  9. Fröken J Says:

    Broarne: Is-sissi och fugahinkar hittar man då och då på Tradera. Strikthinken känns däremot mer sällsynt.


Kommentera

