Sommarvindar i augusti.

juli 7, 2008

Inte så att man behöver någon fläkt dagar som denna när regnet står som spön i backen och det är höstkyligt i luften. Men jag tänker sen, när jag och Hett K har semester, solen skiner och det är trettiograder varmt från slutet av juli till mitten av augusti, då behöver vi en fläkt.

Vilken som skulle funka bra för mig, även om jag gillar La Lunas palliknade konstruktion lite extra.

Ovan från vänster: La Luna från Studio Hideki, Henning Boegershausen’s Foldair Fan, Pifco Retro Fan, Otto Wooden Fan, Vornado Retro Fan, Heller Retro Box Fan, Golvfläkt från Duracraft och Cool Breeze Fan.


2 Responses to “Sommarvindar i augusti.”

  1. johanna Says:

    Snygga! Jag impulsköpte en fläkt häromdagen eftersom vi sover uppe på vinden i kolonin och taket än så länge är oisolerat.

    Hann tyvärr inte göra så mycket efterforskningar och köpte en som var lik trävarianten fast i metall.

  2. hallakulle Says:

    Oj vad många fina fläktar! Svårt att välja vilken jag gillar bäst!

    Det blir aldrig särskilt varmt i vår lägenhet, vilket jag tycker är synd. Jag vet att jag är galen…men jag gillar när man känner att det är sommar. Vintern blir mer uthärdlig då. Och är det riktigt varmt så får man köpa en snygg fläkt =)


Kommentera

