Ingen sommar utan Sommar.

juli 16, 2008

Sommar i P1 är tveklöst sommarens höjdpunkt i radiotablån. Hittils har podradion fått fungera som sällskap till/från jobbet men under semestern hoppas jag kunna lyssna ”live” på nya radion i bilblioteket. Ett av många fynd i Amerika blev en Tivoli Audio i klassiskt snitt. Tyvärr var det ont om inredningsfynd i övrigt, även om jag sprang på ett på ett par fina Arkor på en loppis. Två stycken stolar hade jag nog haft svårt att få med mig på planet, särskilt som jag redan hade nio kilo övervikt.

9 Responses to “Ingen sommar utan Sommar.”

  1. Tusset Says:

    P1 är det som står på både på jobbet och hemma och jag håller med om att ”sommar” är en höjdpunkt. Skulle gärna fynda en tivoli till hemmet men just nu får det duga med en 149:- version från Claes Ohlson…

  2. Johanna Says:

    Hej!

    Va kul att du tittade in och tack för kommentaren!

    Svar:
    Jag vet inte om det går, jag är tveksam. Stolarna är ju lackade på något sätt så jag vet inte om det går att få till samma yta. Men pröva kan man alltid göra!

    Hoppas du har en trevlig helg!

    Kram
    /Johanna

  3. Martina Says:

    Det är just en sådan radio jag skulle vilja ha, men just nu har jag en liknande från siba i köket… det svänger rätt bra om den också =)

  4. Mia Says:

    Jag är också väldigt svag för sommarpratarna annars är jag ett gammalt fan av Karlavagnen, speciellt underbara Stina Wollter.

    Kram Mia

  5. Annica R Says:

    Lite nyfiken bara, vad kostade Tivolin i USA? Vi flyttar dit nu i augusti & frågan är om vi ska ta med den vi har här eller köpa en till..
    Ni har jättefin sida!

  6. Fröken J Says:

    Annika R: Herr K köpte den begagnad på Ebay, så den kostade inte många hundralappar. :-)

  7. Herr K Says:

    En ny Tivoli ”model one” kostar ca 120 dollars i amerika, på ebay går de för ungefär hälften av det.

    Om ni tar med er radion hemifrån så skulle jag nog undvika att plugga in den direkt i jacket. Det verkar vara skillnad på strömenheten i de som säljs där och här. Jag har i vart fall inte vågat testa med min amerikanska radio här hemma. Jag löste problemet med att köpa en adapter till radions 5 volts ingång vilket funkar bra. 5V DC och 800mA bör adapter ha som spec för att det ska funka.

    Lycka till i USA, jag gillar verkligen det landet även om inredningsstilen ofta skiljer sig från ”nordic light”.

  8. Axelina Says:

    Jag har en vit sådan. Så fin och så bra!:)


  9. Skulle gärna vilja ha en sån radio eller liknande i mitt kök, tycker de är så snygga och praktisk med radio i köket.

    Tävling på min blogg !


Kommentera

