Härliga höst.

augusti 26, 2008

Även om det fortfarande är augusti, utropar jag höst och vill genast börja ta tag i alla projekt som fått vänta över sommaren.

Problemet är bara att vi ”råkat” boka upp de flesta helger fram tills november, utan att få in vare sig tapetsering, spackning eller garderobsorganisation på schemat.

Men när tid finns, då tänker jag mig köket i Alcros Oregano-färg och väggen bakom sängen i någon av dessa tapeter. Om jag inte springer på någon höstnyhet som passar bättre vill säga.

Någon mer som har har hemmaplaner för hösten?

3 Responses to “Härliga höst.”

  1. Jo Says:

    Ooh, snygg färg! Jag blir alltid renoveringssugen på hösten. Arbetsrummet är nästa projekt, men eftersom det är överbelamrat med prylar, KAN det hända att jag målar om i köket innan. Eller vardagsrummet. Eller… Ja, du fattar. Sambon tycker att jag kan nöja mig med att måla i rucklet. :)

  2. Agnetha Says:

    jag tittar på taket i vårt oinredda rum på övervåningen nästan varje dag och tänker ”undrar om jag ska dra igång ett takmålningsprojekt och måla vitt och sen tvinga maken att lägga nytt golv INNAN bäbisen kommer eller om jag ska låta det vara och vänta nåt år eller så tills livet har blivit rutin igen EFTER bäbisen…” Det skulle vara skönt att ha rummet klart innan bäbisen, men å andra sidan är det så himla mycket annat som har högre prio som borde fixas på de veckor som är kvar… vi får se.

  3. Johanna.B Says:

    Hösten är som till för hemmaprojekt. Har precis flyttat hemifrån så visst har jag en del att fixa. Riktigt fin färg du har hittat, och tapeterna är underbara!

    Kram
    /Johanna


Kommentera

