Uppsalautflykt.

augusti 26, 2008

Trots att vi inte bor särskilt långt från Uppsala, känns det som världens projekt att utflykta dit över dagen. Men nu ska det minsann bli av. Målet är Ilvas fotoutställning på Ekocaféet och Upsala Ekeby-utställningenUppsala konstmuseum.

Några andra ställen vi inte bör missa när vi tar pendeltåget norröver?

Foto: Ilva Beretta

15 Responses to “Uppsalautflykt.”

  1. sparris Says:

    Jag vet ju inte vad för avsikter ni har med det hela, men jag gillar inredningsbutiken Våla-Magasinet vid Vaksala Torg. :)

  2. lisa Says:

    Missa inte heller lilla butiken Presenta vid Vaksala torg, på Väderkvarnsgatan. De säljer mycket Ekeby bland annat! Har öppet till kl 15 på lördagar

  3. Fröken J Says:

    Sparris och Lisa: Tack för tipsen båda två!

  4. Mamselamsen Says:

    När du träffar Ilva… om hon nu är där…. ge då en stor kram från hennes ”Matfotokompis” :-)

  5. malin Says:

    Hoppas ni hade en trevlig dag. En liten utmärkelse finns hos mig ;)

  6. FANNY Says:

    svar: jag tycker att det var svårt att få färgen riktigt jämn. det var första gången jag spraymålade någonting dock. men hade jag vetat att det skulle vara så svårt så hade jag nog lämnat in den hos en lackerare och betalat några hundra lappar (som man ändå måste göra för att köpa sprayfärgen) :) men försök, det skadar ju inte. det kanske bara är jag som är jäkligt usel, hah :)

  7. Teresia Says:

    Hej! Ni verkar ha haft en skön semester! Nu när det är vardag igen är det dags för mig att ta tag i lite saker hemma, ex sätta upp tavlor. Så.. jag undrar om ni fortfarande har kvar den där extra kartan med Eames frimärken? Går det fortfarande att köpa dem av er? Kram Teresia

  8. Fröken J Says:

    Tusset: Det är klart, jag hade helt glömt bort det. Jag mailar dej nu. :)

  9. Mamselamsen Says:

    Du är nominerad hos mig… men jag vet ju att du inte är så galet intresserad av stafetter. :-)

  10. Heidi Says:

    Den här bloggen tycker vi om, så då åker den ju upp på länklistan.


  11. Vad härligt nu fick jag lite tips jag också. Kommer nämligen att flytta till Uppsala på fredag. Kram Sandra

  12. Mia Says:

    Kan inget om Uppsala. Kom ni iväg på nåt? Har du istället några tips att ge nu?

    Kram Mia

  13. sparris Says:

    Men…..försvann ni igen nu??

  14. Fröken J Says:

    Mia och Sparris: Vi har inte kommit iväg än, just nu är det galet mycket övertid på jobbet, vilket ger noll tid för utflykt, och noll tid för blogg. Så trist!

  15. Teresia Says:

    Grattis på födelsedagen..!! (”tjuvläst hos din mor..)


Kommentera

