En femtiotalsdröm i kvarteret Atlantis.

januari 15, 2009

Trots att jag legat på sofflocket sedan i mitten av december och i teorin borde vara grymt laddad med energi, så orkar jag knappt läsa de bloggar jag bevakar, än mindre slipa på egna inlägg.

Hur som helst, efter nyår hittade vi huset med stort H. En femitotalsdröm i kvarteret AtlantisVällingbyhöjden. Huset hade allt; tre etage, fyra sovrum, enorm takhöjd, originalkök, uteplats, vardagsrum med öppenspis och angränsande bibliotek och… helt fantastiska renoveringsbehov. Såklart!

dromhuset_atlantis

ROT-avdraget i all ära, men vi skulle nog renovera sönder vår tillvaro om vi slog till på den här drömkåken.

16 Responses to “En femtiotalsdröm i kvarteret Atlantis.”

  1. Eva Says:

    oj det ser verkligen trevligt ut, iallafall att det kan bli hur kanon som helst.

  2. Johanna Says:

    ohhh, för bra för att vara sant nästan!
    vad kostade kalaset?

  3. Fröken J Says:

    Johanna: Budstart var 2 350 000 kr, huset slutade kring 3 000 000 kr, så det blev lite för dyrt för oss om man räknar in ”lite” renoveringskostnader och avgiften till föreningen. :)

  4. Åsa Says:

    wow! såså fint. hade väldigt gärna velat ha det gröna köket kanonfint!


  5. Wow!, den öppna spisen går inte av för hackor! =)oerhört vacker!

  6. Fröken J Says:

    Claes: Visst är den underbar, finast i hela huset nästan. :)


  7. Påminner en del om den öppna spis som finns i Finn Juhls hus.., http://www.finnjuhl.com/House/index.html
    Vänta in bildspelet och njut ;)

  8. Fröken J Says:

    Claes: Vilket hus!!! Inte alldeles oväntat för att vara Finn Juhls, men ändå… helt underbart!

  9. Mamselamsen Says:

    Och jag… jag hade omedelbart slängt ut HELA köket. Men så vet du ju också vad jag tycker om de där gamla inredningarna… har ju varit med om den redan. :-)

  10. Hanna Says:

    Härligt hus!
    Hanna

  11. Per Says:

    Huset är jättefint – ett liknande ligger ute till försäljning nu. Vi funderar också på att flytta till Vällingbyhöjden men vet inget om området socialt. Är det ett bra ställe för en barnfamilj eller finns det ”sociala problem” i området?

  12. Fröken J Says:

    Per: Jag har bott i närheten och trivdes bra. Det finns säkert en del sociala problem i kringområdet 8var gör det inte det?), men inget jag märkte av särskilt mycket. Och då bodde jag ändå i hyresrätts i Råcksta. Nu har vi förvisso inga barn än, men jag skulle absolut kunna tänka mig att flytta dit med barn. Nära badplats, skogsområden, grönytor, utomhusbad och flera dagis.

  13. malo Says:

    Vad roligt att se ett hus där som inte är sönderrenoverat. Problemet är att man ska orka själv. Att bevara är tidskrävande. Och dyrt.

  14. Annsofi Says:

    Hej,
    Vällingbyhöjden är väldigt lugnt och skönt (bor där själv) men Vällingby är kanske inte det roligaste men det finns det mesta. Husen är hursom fantastiska, mycket form och skönt boende för pengarna! Vi är mkt nöjda :)


Kommentera

