Vi kanske skulle ”blocka”?

januari 17, 2009

teak-skrivbord_0901151Har ni lagt märke till att verbet ”blocka” har börjat användas i media de senaste veckorna? Själv fortsätter jag nog att kalla aktiviteten för att handla på Blocket.

Det börjar bli ett tag sedan vi hängde på Blocket och Tradera på jakt efter de perfekta inredningsdetaljerna. Vi blev liksom ”mätta” på prylar till slut (och det blev fullt i skåpen). Men när jag stöter på ett pysselbord som det här, har jag bra lust att slå till.

Som en parentes har lilla E (16 månader) börjat använda verbet ”boka” när hon vill att någon ska läsa en bok för henne. Hon kanske inte är helt fel ute trots allt.

5 Responses to “Vi kanske skulle ”blocka”?”

  1. Teresia Says:

    Jag har också slutat hänga på blocket – mest för att jag ser för mycket saker jag vill ha och inte får plats med hemma…

  2. Malin Says:

    Ungefär som Lilla E:s egna verb ”boka” = läsa bok/böcker…

  3. Malin Says:

    Jösses, jag kanske skulle läsa mer än bara rubrik och första stycke innan jag kommenterar ibland? Nåja, lite redundant information i min förra kommentar… Men är man en stolt mamma så är man… *skrattar*

  4. Mamselamsen Says:

    Fiiiint… det skulle passa framför fönstret i Ert bibliotek.

  5. Fröken J Says:

    Mamselamsen: Det är nog väl stort tyvärr, jag får hålla till på köksbordet så länge. :)


Kommentera

