Det är detaljerna som gör huset.

januari 25, 2009

trappracke_0901252

Ibland saknar jag fullkomligt helikopterperspektiv och uppfylls av en här-vill-jag-bo-känsla helt baserat på… ett trappräcke. Eller en öppen spis. Eller ett kök.

Andra gånger känner jag bara nä-här-vill-jag-inte-bo, trots att lägenheten eller huset är i toppskick. Dagens dubbelvisning av två femmor i Hammarbyhöjden tillhörde utan tvekan den senare kategorin.

7 Responses to “Det är detaljerna som gör huset.”

  1. Jo Says:

    Jag är precis likadan. Mardrömmen är väl egentligen att när vi väl köper ett hus, kommer jag att missa något viktigt just för att jag bara stirrar på det där smidda staketet eller den där vansinnigt charmiga fönstersmygen…

  2. Fröken J Says:

    Jo: Det är ju så, efter ett tag lär man ju upptäcka de där ”andra” detaljerna, som inte var lika charmiga. :)

  3. åsa Says:

    vi var och kollade på femmorna förra veckan. fina i och för sig men ingen känsla och charm. verkar inte så lätt att få dem sålda till utgångspris…vi letar vidare!

  4. Fröken J Says:

    Åsa: Det var ju fina, som i fina materialval. :) Men planlösningen var inte alldeles praktisk. Så små sovrum, kök utan plats för ordentligt bord och ganska litet vardagsrum (också utan plats för bord). Jag tror lägenheterna hade tjänat på att byggas som fyror isf femmor. :)

  5. åsa Says:

    ja precis, fina materialval! vi funderade på om vardagsrummet hade funkat om man skulle slå ut väggen bakom, men näe..kändes inget bra heller. vi hörde en tjej undra högt vart vardagsrummet var när hon stod precis i det…vi bor just nu i en klassisk hammarbytvåochenhalva och så lär det förbli ett tag till. annars är ju de grå radhusen i området inte helt fel. man kan ju alltid drömma…

  6. Fröken J Says:

    Åsa: Vi bor också i en 2 1/2 och drömmer om ett av radhusen på Ystadsvägen. :)

  7. Frida Says:

    Vilket underbart trappräcke>!!


Kommentera

