Med risk för designöverdos.

januari 26, 2009

deconet_090126_b1Inte nog med att man kan hitta hur många snygga designklassiker som helst på betasajten Deconet, man kan även göra sökningar baserat på formgivare, kategori, stil, pris och försäljningsort. Och decopedian_090126dessutom läsa kortare och längre texter om formgivarna bakom möblerna i Decopedian.

Idén är snarlik Got to Get, men genomförandet är i en klass för sig.

Möblerna i kollaget är formgivna av Hugo Troed, Arne Jacobsen, Nisse Strinning, Yngve Ekström, Alf Svensson, Yki Nummi och Vilhelm Wohlert. Och jag gillar varenda en.

5 Responses to “Med risk för designöverdos.”


  1. Haha kul att du uppmärksammat den sidan ;) det är min brorsa som är grundare, och jag lägger in objekten :P

  2. Anna-Karin Says:

    Tack för ett bra tips.

  3. Anna Says:

    Hej!
    Vilken härlig sida! Massa fina grejer! Är första gången jag kikar in men återkommer.

    Välkommen att kika in hos mig!

  4. Anna-Karin Says:

    Nej det är än så länge inget fel på min Stringhylla. Jag hade en dialog med String beroende på att jag såg att hyllplanen bågnade i butiken och fick inte heller någon riktigt bra förklaring över varför just då.
    Därav min mailväxling med String

    Här har du min hylla : http://nancyandi.blogg.se/2008/december/string-har-horts-av.html

  5. Fröken J Says:

    Anna-Karin: Aj, läste visst lite slarvigt. Vilken fin färgkoordinerad hylla du har. :)


Kommentera

