En gigantisk maskros.

februari 5, 2009

maskroslampa_090205Efter söndagens visning i Vällingby, tog vi buss-pendel-buss till Barkaby och Ikea för att – tillslut – köpa en taklampa till sovrummet

Siktet var inställt på Ikeas ”ombloggade” maskroslampa. Men alltså, den är helt gigantisk, säkert en meter i diameter.

Någon som slagit till på maskrosen och har lust att visa hur den ser ut i ett normalstort rum med normal takhöjd?

16 Responses to “En gigantisk maskros.”

  1. Teresia Says:

    Jag vill också ha en maskros! Men en meter lät lite avskräckande… Ska bli spännande att se om någon har en bild.

  2. Fröken J Says:

    Teresia: Den är verkligen sjukt stor, jag hade nog tänkt mig att den var hälften så stor ungefär. :-)

  3. Karin Says:

    Oh, 1 m låter perfekt för mitt vardagsrum! Men så är det 3.5 m i takhöjd med! :)

  4. Fröken J Says:

    Karin: Stort rum och högt till tak, då blir den nog riktigt snygg!

  5. Malin Says:

    Men hittade ni någon annan lampa då?

  6. Fröken J Says:

    Malin: Nope, men har vi tur får vi en finfin luxuslampa som hänger hemma hos Karls föräldrar.

  7. Eva Says:

    oj va lampan så stor.

    ang din fråga på min blogg om Romo.
    Så vet jag inte riktigt, det finns säkert någon som säljer Romo i stockholm. Jag hoppas att där jag jobbar gör det snart. Men det är ju i norrland, så det blir ju lite långt för dig :)

  8. Karin Says:

    Vet du vad den där lampan heter och vad den kostar? Ikea har inte lagt upp det på sin sida än… Jag får ju ändå vänta till april iaf! :(

  9. Fröken J Says:

    Karin: Om jag inte har helt fel så heter den PS Maskros. :)

  10. Mamselamsen Says:

    Tror du att den skulle pssa hos oss någonstans? För jag tycker den är jättefin.

  11. Zandra Says:

    Oh God, den är verkligen supersnygg!!!!

  12. Mamselamsen Says:

    NÄ… den kristallkronan gör vi oss aldrig av med- Men i ”mellanrummet” kanske.

  13. makiato Says:

    Jaha…jag hade också spanat in den lampan på bild och ev.tänkt köpa den. Men kanske krävs det en viss takhöjd för att den ska göra sig.

  14. Fröken J Says:

    Eva: Hittade Romo på Björklund & Wingqvist (stor tapetaffär i Sthlm) i helgen, men inte just den fina fågeltapetern. Däremot såg jag den upptapetserad på Furniture Fair, så fin. :)

  15. Fröken J Says:

    Makiato: Absolut, gärna typ fyra meter. :)


Kommentera

