Hur hittade du hit?

februari 26, 2009

De flesta av er som hittar hit kommer från Google, där ni sökt på topp-3-orden stringhylla, balkongmöbler och Wanjas vardagsrum. Även vaxduk, sideboard, gökur, bumling, saturnuslampa, arka och fornåsa loppis är vanliga ”googlingar”. En något oväntad bubblare är ordet lampstommar som har genererat nära 200 träffar det senaste året.

Men nu till frågorna, snälla stilla vår nyfikenhet.

  • Hur hittade just du hit?
  • Hittade du vad du sökte?
  • Och kommer du titta in hos oss igen?

statistik_sokord_bild2

40 Responses to “Hur hittade du hit?”

  1. Johanna Says:

    Jag googlade på rullgardin eftersom jag är ute och letar efter en fin mörkläggande sådan som inte är vit eller svart. Hittade en jättefin rullgardin hos dig, men tyvärr inte mörkläggande. Men, jag kommer definitivt titta in igen, du inspirerar!

  2. Jenny Says:

    Jag hittade hit genom en länk från någon annan inredningsblogg (kommer inte inhåg vilken, det var länge sedan). Jag gillar stilen på bloggen, det är en härlig ”modern retro”-känsla på inläggen och främst ert hem. Jag återkommer hit varje vecka och har gjort det sedan minst ett halvår :-)

  3. Maria Says:

    Oj! Det kommer jag inte ihåg, tror det kan vara via Blogportalen. Jag letar efter fler som visar annat än kritvita hem :) Det tycker jag att jag hittade. Jag har lagt till dig i min bloglista så jag kommer definitivt att besöka dig igen!

  4. Ci Says:

    Jag kommer inte ihåg exakt när det var men det måste ha varit för över ett år sedan när jag gogglade på Saturnuslampa. Jag upptäckte att du/ni hade bra smak och i dag rekomenderar jag den på min egen blogg samt prenumererar på den mha Blogglovin så visst blir jag kvar.
    Jag köpte förresten en Saturnuslampa för några veckor sedan.

  5. Jo Says:

    Jag tror att jag hamnade här via Fixa & Dona eller Fingerspitz någon gång för ett år sedan eller så..
    60-tal är ju aldrig fel, så jag blev kvar.. :)

  6. A Says:

    * ingen aning
    * antar det…
    * självklart

  7. jenny Says:

    Jag hittade hit via textmissbrukaren och varit fast sedan dess.
    Uppdatera gärna oftare!

  8. RINO Says:

    *hamnade här för första gången just nu genom bloggen bättre begagnat
    *sökte inget särskilt är bara för trött för att lägga mig
    *kanske det;-)

  9. julia Says:

    Hej,
    Jag hittar hit via Family livings bloggare Johanna som har länkat till dig.
    Söker inget särskilt. Inspiration kanske.
    Jag tittar in då och då och kommer att fortsätta med det :)

  10. Malena Says:

    Er sida är bokmärkt hos mig sedan länge. Jag gillar er stil mycket och är här och hämtar inspiration av era bilder och länkar. Finge jag önska så är det tätare uppdateringar och mer bilder från ert hem!

    Trevlig söndag!
    /Malena

  11. Anna-Karin Says:

    Kommer inte ihåg tyvärr, men det kan varit en länk hos någon annan eller att jag sökte på 60-talsprylar.

  12. johanna Says:

    Hej!
    Jag hittade eran blogg via blogkoll.se :)
    Nu ska jag fortsätta kika runt i bloggen!

  13. vera Says:

    * Hur hittade just du hit?
    Genom att desperat försöka hitta Olle Eksells ögonkakao affisch. Det var ca ett år sedan… och jag har fortfarande ingen sådan!

    * Hittade du vad du sökte?
    Och mycket… MYCKET mer!

    * Och kommer du titta in hos oss igen?
    Många gånger!! Ni är så grymt bra! O otroligt lika oss!
    Tack för fin inspiration!
    /Vera

  14. Eva Says:

    oj jag vet faktiskt inte hur jag hittade hit, kanske var det att du skrivit på min blogg?
    Jag gillar stilen jättemycket, får massor av inspiration och självklart kommer jag tillbaka. Är in här ofta.

  15. Mia Says:

    Jag snubblade in via en annan blogg och nu har jag följt er jättelänge. Det är min stil så här hittar jag ofta inspiration. Skulle jag önska något skulle jag önska fler och större bilder.

    Kram Mia

  16. Terése Says:

    Hittade hit via mamselamsen men bokmärkte sidan snabbt. Jag kikar in lite då och då för att se inredningstips.

  17. Linnea Says:

    Via en länk från någon annan blogg för länge sen. Nu ligger du i min RSS-läsare så jag läser regelbundet! Främst för att jag gillar samma saker som du skriver om.. Tack för att jag får läsa! :)

  18. Ulrika Says:

    Vera: Olle Eksells ögonkakaoaffisch kan du köpa här: http://www.formdesigncenter.com/html/butik.html

    (Kanske bloggskrivaren kan vidarebefordra tipset till Vera om du har hennes mejladress?)

    Tre trappor utan hiss: hittade din blogg via en annan blogg, tror det var Tapeter & teak.

  19. e Says:

    Mamselamsen… Nu hänger jag här då och då för att få inredningstips.

  20. Camilla Says:

    Vet inte säkert hur jag hamnade här första gången, men jag kan faktiskt ha googlat på just ”stringhylla”. Faktum är att jag just suttit och letat stringavlar till och fick en äldre träff på er blogg. Jag vill på samma gång passa på att tacka för en jätteinspirerande och fin blogg! Jag är in minst ett par gånger i veckan sen något år tillbaka. Ha det gott!

  21. Szilvia Says:

    Hej Fröken J!

    Jag hittade precis hit genom min bästa vän: google!

    Det är såhär att jag har lääänge suktat efter en Verner Panton Moon Lamp i orange och hittade för ett tag sedan en tysk återförsäljare som iofs inte sålde originalet (men som du själv vet är det näst intill omöjligt att hitta originallampan nuförtiden, plus att jag inte är flickan med guldbyxorna så jag kan stå ut med en kopia).

    När jag går in på deras sida häromveckan finns den inte längre i deras sortiment och ja, jag har sparkat mig själv i pannan ett par gånger för att jag inte slog till tidigare och köpte den men nu är det som det är..

    Så nu gogglar jag frenetiskt efter en ny som inte får min plånbok att gråta blod och snubblar över din underbara blogg -som jag lätt kommer komma tillbaka till.

    På den vägen är det!
    ;-)

  22. Liz1e Says:

    googlade på 50-talsinredning
    vilken supertrevlig blogg!! hit kommer jag igen.

  23. Jasmine Says:

    Haha! Vad kul! Jag googlade nyss på ”balkongmöbler” precis som du skriver i inlägget. Vilken härlig blogg! Jag har nyss köpt en lägenhet som precis som din, är tre trappor upp, utan hiss. Så nu tänker jag mig att jag ska bli stammis på din blogg. Har också ett mål i sommmar om en mysig blomstrande frodig balkong! Gärna odla lite grönsaker också. Enda problemet är just det här med balkongmöbler. Min balkong är så liten! Funderar kanske på en liten bänk istället för två stolar, men gärna billiga. Har du någon idé om vart man kan hitta något sånt? Härlig blogg än en gång!!
    /Jasmine

  24. Wanja Says:

    Goddagens!
    Gjorde en sökning på mitt butiksnamn och hamnade här :) Du har verkligen en hel del läs- & sevärt här nu, kul! Såg dock att det råkat hamna ett ”i” sist i länken du lagt in till min hemsida.

    Ha en trevlig kväll och välkommen tillbaka till butiken :)

    Mvh
    Wanja, Wanjas Vardagsrum

  25. Anneli Says:

    Hej, här kommer mina svar:

    Jag hittade hit genom bloggen bättrebegagnat.
    Sökte inget spreciellt, vara bara nyfiken, men gillar det jag hittade :).
    Kommer absolut att komma tillbaka.
    /Annrli

  26. Sarah Says:

    Jag är en loppis och retroälskande tjej som läser diverse liknande bloggar och hittade din via bloggen Bättre Begagnat!

    /Sarah


  27. Hej! Jag hade turen att hitta till er när jag googlade på ”svartvita tapeter”. Kommer definitvit tillbaka.

  28. Maria Says:

    Jag var inte särskilt originell, utan googlade mig hit via sökordet vaxduk, vilket jag snabbt glömde bort när jag började läsa. Och det är ett gott betyg för din blogg, för det är långt ifrån alla bloggar man ens vill stanna och kika lite på!
    Och jo, jag kommer nog kika in igen. Kika gärna in hos mig med!

  29. Anna Says:

    hej hej
    Jag sökte på vaxduk + hm, eftersom jag vill ha en till… och då kom jag hit.

    /

  30. fia Says:

    jag hittade hit genom att du hade kommenterat en blogg, skonahem tror jag den hette.

    jag kommer nog titta in här igen, ja :)

  31. Moa Says:

    Jag hittade hit genom att söka på ögonkakao affischen! Trevligt :)

  32. Helena Says:

    Jag googlade på inredning 50-tal. Trevlig sida ni har.

  33. Erica Says:

    Jag hittade hit genom google genom att söka på 50-tal inredning. Behöver lite inspiriation för inredning i vårt vardagsrum och det fann jag hos dig. Tack.

  34. Inger Says:

    Jag googlade på Fornåsa loppis när jag hamnade på den här fina bloggen. Visst kommer jag att kolla igen om ni fortsätter att skriva…

  35. ninni Says:

    Jag googlade på stringhylla eftersom jag är på jakt efter en.
    Fin sida du har.

  36. Sammy Says:

    Jag sökte tapeter och hittade en tapet för en fondvägg i sovrummet här, Romos Mirabel. Nu söker jag inspiration för köket. Hoppas du plockar upp bloggandet igen.

  37. Marie Says:

    Sökte efter klädhäst som är en mobil klädställning och fann din sida. Tyckte den var så speciell så jag fastnade för din blogg direkt. Brukar normalt aldrig läsa bloggar. Sedan såg jag länken till 7billion- som är min kusin Ola’s företag. Kul!

  38. Åsa Says:

    1. jag sökte på lampstommar :)
    2. Nej men mycket annan inspiration!
    3. Ja alldeles säkert!!

    Och till fler likasinnade: Lampstommar, lampdelar, lampmaterial kan man hitta på http://www.dinlampa.com

    (såg att det var ett populärt sökord hos dej)

  39. Marcus Says:

    Jag hittade hit när jag googlade på bakelitbestick. Utom att hitta en jättehärlig blogg fick jag på köpet veta att det faktiskt finns nåt som kan ge tillbaka den svarta lystern i trött svart bakelit :) Självklart kommer jag kika in fler gånger!


Kommentera

