Uppdaterade turrturrduvor.

mars 7, 2009

Edit 090307:
Äntligen har jag hittat ett ställe som säljer ”vår” pipptapet, nämligen Tapetorama. Ikväll ska jag mäta väggen och sen klickar vi hem rullarna.

Turrturrduvor i sängkammaren 090309:
Vet ni va? Vi har hittat den perfekta sovrumstapeten. Det tog bara sisådär ett och ett halvt år.

I lördags när vi var på Björklund & Wingqvist i Bromma letade vi oss alltså halvt fördärvade efter Romo Mirabell. Utan att hitta den.  Men så sprang vi lyckligtvis på en hel Romo-monterFurniture Fair i söndags och fick se pippi-tapeten upptapetserade i montern. Och den var perfekt.

Nu gäller det bara att hitta något ställe som vill sälja den till oss.

romo_mirabel_090209

[Via: Tapeter & teak]

Edit 090307:
Äntligen har jag hittat ett ställe som säljer ”vår” pipptapet, nämligen Tapetorama. Ikväll ska jag mäta väggen och sen är det ju bara att klicka hem rullarna.

10 Responses to “Uppdaterade turrturrduvor.”

  1. oeedig Says:

    Borde inte någon i montern kunna säga var den säljs?=)

    Fö. kan jag rekommendera Core Magazine, nystartad tidning om inredning för företag. Mycket Swedese, Offecct, Bruno Mattsson, Arper och grejer. Allt givetvis svindyrt även utan moms=)

    //O.

  2. rake.K Says:

    Underbart härlig tapet! Hoppas du får tag i den.
    /Martina

  3. Fröken J Says:

    Oee: Själva märket finns på flera ställen, men just den här tapeten hittar vi inte.

  4. Malin Says:

    Vilken butik som helst som har märket borde kunna beställa den till er.

  5. jessica Says:

    Det var en fin tapet. Jag gillar de små röda fåglarna. Mest.

  6. Annelie Says:

    Vilken otroligt snygg tapet!

  7. Eva Says:

    ja visst är tapeten helt underbar. Det är deras nya kollektion. Hoppas ni hittar någon i Stockholm som säljer den.

  8. Fyraihuset Says:

    Den var ljuvligt fin. Härliga pastelliga färger. me like.

    /nina


  9. Tapetorama har helt fantastiska tapeter!

    • Fröken J Says:

      Sara: Ja, verkligen! ”Tur” att vi inte bor så stort, annars kulle jag lätt kunna ruinera mig där. :-)


Kommentera

