Plötsligt händer det.

mars 19, 2009

orange_string

Det var länge sedan vi gav upp jakten på smala, höga stringgavlar. I tre år har vi letat på nätet och i allehanda antikbutiker utan resultat. På Retro.etc finns en smal hylla som jag länge suktat efter, men den tillhör inredningen och har – trots vissa övertalningsförsök – aldrig varit till salu.

Men så hittar jag lite otippat en orange, penselmålad, smal stringhylla på Blocket. Och jag bara måste ha den. Jag mejlar, jag sms:ar, jag ringer. Men säljaren är en typiskt Blocket-krånglare. Efter mycket om och men lyckas Herr K i alla fall få tag på kvinnan och till det facila pricet av 800 kronor är vi nu mycket orange hylla rikare.

Nästa steg: Operation färgborttagning.

19 Responses to “Plötsligt händer det.”

  1. ida Says:

    Hmm, vi har nått liknande liggandes i gången utanför vårt vindförråd. Gråa gavlar som liksom går in där nere.. Inga hyllplan dock.

  2. UpsalaEkeby Says:

    Stort grattis!!

    Kommer säkert bli jättefina efter en ommålning!! Hade också för länge sedan gett upp hoppet om stora gavlar, men nu väcktes hoppet så smått igen :)

    • Fröken J Says:

      UpsalaEkeby: I vårt ”bibliotek” har vi en hel vägg med höga stringgavlar som är smala upptill och djupare nedtill. Vi fick jaga länge och väl innan vi lyckades fylla hela väggen med gavlar och hyllplan, men tillslut gick det. :-)

  3. Anna-Karin Says:

    Härligt att hitta det man söker när man letat så länge. Själv väntar jag hem en nyligen hemropad Viola Gråstenpläd i svart och grått som jag letat efter ganska länge nu. Hoppas skicket är det utlovade bara.

  4. julia Says:

    Fint fynd! Blocket är kanon :)

  5. ida Says:

    Har du vägarna förbi odenplan så är det bara att ta dem om du tror att det är sånna du vill/ville ha :)

  6. jessica Says:

    Fint att vänta ibland, eller hur! Grattis!

  7. Johanna.B Says:

    Grattis till fyndet!

    Kram
    /Johanna

  8. Hanna Says:

    Jag tycker att det var snyggt att de är orange!

  9. Mia Says:

    Åh vad roligt! Ser fram emot att se det färdiga resultatet!

    Kram Mia

  10. Maria Says:

    Hade exakt samma rubrik förra veckan! Plötsligt händer det och vilken kick.

    Kram

  11. karola Says:

    Grattis!
    -vilken lycka, jag hoppas vi får se resultatet
    när hyllan är färdig och på plats??

  12. Helena/R&S Says:

    Grattis till införskaffandet!

  13. Ida Says:

    Tänkte bara säga att jag startat en blogg (igen) om du vill kika förbi :)


  14. […] som helst. När* vi blir klara med vårt pågående stinggavelprojektet, då ska jag minsann ge mig på att bygga ett hus i Martha Stewart-tappning. Och måla om i köket. […]

  15. Stora L Says:

    Va härligt att se att någon faktiskt någon gång får tag i en stringhylla. Jag har varit på jakt efter en i nästa ett år och fortfarande inte lyckats fånga någon! Svårt att få tag på teakhyllplanen!

    • Cilla Says:

      Såg att det ligger en stringhylla(golvmodell/golvstående)med teak ute
      på tradera just nu. Har själv precis
      hittar en vit med vita gavlar…så snygg!

  16. Sara Says:

    tapeten är underbar!


Kommentera

