Husfeber och vår i luften.

april 1, 2009

hus_funkis_090401

Det råder husfeber på jobbet. En har just köpte villa i Älta, en annan är mitt uppe i budgivningen av en KB-villa i Herrängen. Båda springer runt som yra höns. Själv håller jag ställningarna och hoppas på ett trevligt, lagom dyrt, radhus från 50-talet ska dyka upp utan att vi behöver anstränga oss allt för mycket.

Om inte skulle jag antingen kunna tänka mig ett funkisinspirerat stenhus från Boviaoss eller en dansk designlya i oljad sibiriskt lärkträ från Willa Nordic. Synd att inte det är gratis med tomt i Enskede.

8 Responses to “Husfeber och vår i luften.”

  1. Liz1e Says:

    ja, finanskrisen har ju inte precis haft den där febernedsättande verkan som man hoppades. Har idag förlorat budgivningen på en fantastisk 50-talslägenhet i centrala Lund som jag givetvis både hunnit färgsätta & möblera flera gånger om…suck!

  2. Maria Says:

    Varför inte ett Per-Albinhus på Ålstensvägen i Bromma? :) De är väl nästan gratis..? ;)
    Kram

  3. Ida Says:

    ..och jag köpte hus i förra veckan.. lite spontanköp sådär :P

  4. LillaMy Says:

    Ja,ett nytt funkishus skulle inte vara dumt.Jag går i de drömmarna men i slutänden stannar vi nog kvar i vårt i alla fall.Men drömma är så kuul..Ha det gott

  5. Ess Says:

    I väntan på funkisvillan kan det renoveras om i köket i underbar retroanda. Kolla in http://www.kvanum.se -Banér Retro.
    Vill ha. Vill ha.

    Tack för inspirerande blogg!

  6. Mia Says:

    Åh ja..ge mig..ggargh…funkis…ljuvligt.

    Glad Påsk!
    mia


Kommentera

