På begäran: Stringbiblioteket.

februari 29, 2008

bibliotek_080229.gif

Ett skapligt vidvinkligt objektiv till trots, lyckas jag inte få med hela biblioteket på en bild. Men ungefär så här ser det ut hemma bland böckerna just nu. Kanske skippar vi färgkodningen och sorterar böckerna på annat sätt om ett tag.

20 Responses to “På begäran: Stringbiblioteket.”

  1. Tusset Says:

    Det är nästan så att jag vill flytta in i ert bibliotek.. ;)

  2. Jo Says:

    Oj, seriös färgsortering! :) Ni verkar ha de flesta böckerna i samma höjd/storlek, vilket bara förstärker det prydliga intrycket! Snyggt! Det är inte ofta man tycker att det ser harmoniskt ut i en bokhylla med så många böcker! :) Sedan skadas ju inte intrycket av att det är Stringisar heller ;)

  3. Eva Says:

    oj så snyggt det blev, verkligen häftigt med de färgsorterade böckerna. Supersnyggt!!

  4. Hanna Says:

    Så snyggt! Håller med Tusset om att jag flyttar in ;)

  5. helena Says:

    Riktigt snygg. Jag älskar stringhyllor.

  6. helena Says:

    Oj vad snabb jag var på att skicka…
    Tror att du (som du funderade på) ska skippa färgsortering utav böckerna. Jag tror att hyllan kommer fram mer då. Göm den inte!


  7. Härligt! Och tack för dina snälla ord här och hos mig.


  8. Det blev verkligen otroligt snyggt, det där!

  9. Linda P Says:

    Shiiit, här snackar vi imponerande färgkoordination och organisation! det gillar vi .)

  10. Horror Vacui Says:

    Horace Engdahl ska tydligen sagt att ingen behöver mer än tio hyllmeter litteratur. Om han följer det själv vet jag icke, men det hela tål att funderas kring.

  11. Mija Says:

    Hej hej, vilken underbar blogg! Hittade hit av en slump då jag sökte info om stringhyllor. Jag köpte en stringhylla på tradera, enligt säljare är den från
    50-talet. Men jag känner mig lite tveksam (läs lurad) på om det är i själva verket en äkta string.
    Undrar hur man vet om det är äkta eller inte? Jag skulle kunna skicka lite bilder på hylla om du har lust att titta på den.

  12. Fröken J Says:

    Mija: Inte säkert att jag kan se om de är äkta, men ta några bilder och skicka till tretrapporutanhiss@gmail.com så lovar jag att kolla. :-)

  13. Hanna-Sofia Says:

    Vi kör också efter färger här hemma, men gud vad jobbigt det är när man letar efter något speciellt. Positivt är att man hittar plötsligt böcker man inte visste att man hade.

  14. Åsa Says:

    Coolt med stringhyllan, men färgkodningen känns alldeles för steril och tar död på hyllans form som i sig är väldigt strikt… Tycker det är fint och levande med böcker i olika storlekar, tjocklekar och färger i travar på båda ledderna. Det går att få det ganska strukturerat utan att det blir dött. Snyggt också att lägga in lite tomma fält med nån schysst prydnadssak, det lättar upp en hel del.
    Det är min ödmjuka åsikt! :)


  15. […] sedan fick några ord ur Kärlek och uppror, en av de mest vältummade böckerna i vårt älskade stringbibliotek, utgöra ett […]

  16. Agnes Says:

    Åh, avlider så snyggt!


Lämna en kommentar